Autor Wątek: Opony Schwalbe Marathon [temat zbiorczy]  (Przeczytany 236311 razy)

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3325
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Poszukuję opon do gravela

Mógłbyś jeszcze podać rozmiar opon które chcesz oraz w jakim budżecie. Są opony "gravelowe" i za 50zł i za 200zł.

Rozmiar opon to 700C czyli 28"

Pytałem o szerokość opony. Bo może być od 32 do 50mm milimetrów. A to zupełnie inne opony.

W oryginale założone są 42x700c, natomiast wiem,że i wejdzie balon 2". Opona w 80% będzie jeździła po asfalcie.

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Ja polecam klasyczne GreenGuard. Opony do wszystkiego.

Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Jak jest różnica w zewnętrznej średnicy między oponami 29 x 2,0, a 28 x 2,0? Zajechałem tylną oponę Schwalbe Hurricane 29 x 2,0 i rozważam zakup  Marathon Almotion 28 x 2,0


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Jak jest różnica w zewnętrznej średnicy między oponami 29 x 2,0, a 28 x 2,0?
Żadna.
Różnica między 28 a 29 cali jest tylko marketingowa. Obręcze mają tę samą średnicę.
Najlepiej to widać po rozmiarze ETRTO, który jest oparty na średnicy obręczy i szerokości opony:


Wg danych producenta (www.schwalbe.com) obie opony są tego samego rozmiaru:
Allmotion ETRTO 50-622 (28")
ETRTO 50-622 (29")



Offline Mężczyzna jgkmarcin

  • Wiadomości: 1111
  • Miasto: Jelenia Góra
  • Na forum od: 01.04.2015
Tak, to nawet wiem. Ja się zastanawiam czy nie ma różnicy w całkowitej średnicy koła z zamontowaną i nadmuchaną oponą. Czy 29"  ma większy balon od 28"


"..z tylu różnych dróg przez życie,
Każdy ma prawo wybrać źle..."

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Moim zdaniem zakresu to wyłącznie od konwencji przyjętej przez producenta. Przykładowo Schwalbe sprzedaje opony 28x2.15, które powinny być już raczej 29". Czemu? Moim zdaniem dlatego, że te same opony są też sprzedawane w węższych rozmiarach i chcieli żeby wszystkie były 28", bo inaczej byłoby zamieszanie.

Inny bardziej skrajny przykład umowności oznaczeń. Koła na obręczach 349 są często nazywane 16", za to koła na obręczach 355 mają już 18" :D
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Macie jakieś opinie na temat opon Michelin Protrek?

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
W czasie powrotu ze zlotu pękły mi 2 szprychy. Koło złapało bicie więc zdjąłem/odczepiłem hamulce. Dzisiaj wymieniłem szprychy i zauważyłem przetarcie na oponie Schwalbe Supreme przy rancie obręczy. Wychodzi juz dętka, więc opona raczej nie do uratowania.

Jest możliwe, że zwichrowane koło spowodowało przetarcie opony?
Supreme mają bardzo delikatne ścianki boczne, a to już druga opona tej marki którę przetarłem przy rancie obręczy.
Sama opona ma znakomite warunki jezdne, jest lekka, pasuje mi, ale ta awaryjność troche mnie niepokoi.
Na dłuższe/dalsze wyjazdy chyba założę jakkąś masywniejszą oponę, ew. zabiorę zwijana jako awaryjną.


Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Hamulce obręczowe czy tarcze?
Jeśli obręczowe to wystarczą źle ustawione klocki i spokojnie, szybciutko możesz mieć oponę do wymiany.
Nawet na idealnie prostym kole.

Offline Mężczyzna sinuche

  • Wiadomości: 2810
  • Miasto: Beskid
  • Na forum od: 17.04.2009
Obręczove, v-brake.
Tylko że wytarcie od klocków zostawia ślad, czarny pasek ze startej gumy (miałem tak kiedyś).
A tutaj na czysto przetarty oplot na 10cm i na 1cm długości wychodzi już dętka.

Nie widze żadnego sensownego wytłumaczenia, jedynie prowadziłem rower na "flaku" raptem kilkadziesiąt metrów, obręcz nie mogła w tym czasie tak zniszczyć opony (na 10 cm), obciążenie też niewielkie - z bagażem/rowerem ok. 100kg, myślę że w normie.

Wada fabryczna?

Offline Mężczyzna Diver

  • Wiadomości: 1530
  • Miasto:
  • Na forum od: 26.06.2013
Z tego co pamiętam jak wiele lat temu miałem Supreme ( circa 12 lat temu) to miałem to samo pruciem się boku. Opony u mnie wytrzymały coś circa 3-3,5tys i były do wyrzucenia. Były szybkie i fajnie się wchodziło w zakręty na nich, ale nie były trwałe. Może jakbym jeździć nimi w 100% na asfalcie to pojeździłyby dłużej, a ja jeździłem poza asfaltem także czasami po polnych drogach i rzadko na szutrach.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
istnieje dość duża różnica w materiale bocznych ścianek w wersji drutowanej i zwijanej. Zwijane supreme są całkiem trwałe, nawet na szutrach.
Wielkim niewypałem jest drutowany mondial, który nie ma nic wspólnego ze zwijanym, poza kształtem bieżnika.

bywały też w polskiej dystrybucji egzemplarze, w których dętka wyłaziła bokiem, powszechne parę lat temu (2014 około?)

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Supreme mają bardzo delikatne ścianki boczne, a to już druga opona tej marki którę przetarłem przy rancie obręczy.
Sama opona ma znakomite warunki jezdne, jest lekka, pasuje mi, ale ta awaryjność troche mnie niepokoi.
Na dłuższe/dalsze wyjazdy chyba założę jakkąś masywniejszą oponę, ew. zabiorę zwijana jako awaryjną.
Kiedyś nieświadomie kupiłem bulwiastą oponę Marathon Plus - okazało się że w jednym miejscu opona ma bicie. Ponoć problemy ze ściankami bocznymi, bo są sztywne i włókna potrafią pękać.

Nie wiem, czy masywniejsza opona jest rozwiązaniem.



Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna wojtek

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 5172
  • Miasto:
  • Na forum od: 02.03.2010
    • Pokój z Tobą
W 2012 roku kupiłem druciane Dureme,  po 4000 km zużyte poszły na śmietnik, kosztowały połowę ceny wersji Evolution. Wersję evo można ciorać po 20000 km.
W 2016 roku kupiłem komplet drucianych mondiali - jeden był dość problematycznej urody - miejscami oplot wyłaził spod gumy. Gumę reklamowałem, od schwalbe dostałem odpowiedź, że to skaza tylko estetyczna i nie ma wpływu na eksploatację. Oponę wyrzuciłem w Iranie po 1800 kilometrach, przez oplot zaczęła wyłazić dętka. Drugą zakładałem do roweru Marysi w czerwcu 2018 roku, w lutym 2019  ją wyrzuciła i została zastąpiona mondialem w wersji evo, który służy jej do dziś (podobnie jak almotion evo na tyle).

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8787
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Druty versus Evo.
Kilometrów dokładnie podać nie potrafię* (opony pod różnymi rowerami, przekładane), jednak właśnie kilka (4) modeli evo od Schwalbe użytkuję od lat: 13 lub 14, 12 lub 11, dziesięć. Na obręczowych.

*więcej niż 30 tkm i więcej (na przednim)
tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum