Autor Wątek: Opony Schwalbe Marathon [temat zbiorczy]  (Przeczytany 236837 razy)

Offline vooy.maciej

  • Wiadomości: 2612
  • Miasto: Pogórze Wielickie
  • Na forum od: 04.07.2008
Cytuj
i pozwala bezpiecznie jeździć z prędkością do 50 km/h
To model nizinny. Jak Ty po Jurze dajesz rade ;)

Dzieki za info!

Offline Mężczyzna Zbyszek

  • Wiadomości: 1476
  • Miasto: Zawiercie
  • Na forum od: 17.02.2009
Cytuj

    i pozwala bezpiecznie jeździć z prędkością do 50 km/h

To model nizinny. Jak Ty po Jurze dajesz rade ;)
Marketingowy bełkot. Zapewne dla większości osób kupujących te opony 50km/h to ogromna prędkość. Ja ciągle żyję ;)

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
od lat nastu kupuje kolejne marathony lub marathony plus.

W wiekszosci na asfalt, z rzadka teren. Czy jest cos równie trwałego co nie wazy 900g? w końcu po kilkunastu latach mogło sie cos zmienić :)

To zależy ile chcesz wyłożyć pieniędzy  ;)
Zwykły Marathon to jest dobra jakość w stosunku do ceny, ale waga i osiągi szybkościowe tej opony to zostawiają wiele do życzenia. Za dobrą oponę (w przypadku Schwalbe to serie Evolution, a nie Performance czy Wired) trzeba obecnie dać 200-250zł (za sztukę). W serii Marathon pojawił się model Marathon Efficiency, to jest właśnie taki Marathon nastawiony na lepsze osiągi, w rozmiarze 622-40 waży tylko 510g, też ma bardzo przyzwoite opory toczenia bez utraty wytrzymałości, jak go reklamują "State-of-the-art touring tire that sets standards"  :lol:. Ale kosztuje właśnie w okolicach 200-250zł, w zależności od rozmiaru.
https://www.schwalbe.com/en/tour-reader/marathon-efficiency

Ale prawie wszystkie parametry z odpornością na przebicia włącznie ma lepsze niż klasyczny Marathon, jedynie wytrzymałość zwykły Marathon ma minimalnie lepszą, ale Marathon Efficiency jak na tę wagę to wytrzymałość ma bardzo przyzwoitą, przynajmniej tak podają  ;)

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 491
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
Szkoda, że z V-guard, a nie smartguard. Na V-guard rok temu troche sie zawiodłem. Co prawda po ponad 12k przebiegu ale zawsze. Smartguard ewentualnie smart dual-guard z tym swoim syntetycznym kauczukiem to gwarancja wytrzymałości.

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Generalnie zasada jest taka, że opony szybkie i z dobrymi parametrami (niskie opory toczenia, świetny grip) - nie są super wytrzymałe, to tak po prostu nie działa. Guma która daje dobre parametry jezdne ściera się szybciej - to naturalna sprawa. 12tys to jest dość przyzwoity wynik, szczególnie z większym bagażem, pod 20tys to wytrzymują już dość masywne opony, gdzie tej gumy jest zwyczajnie więcej, jak cięższe modele Marathonów.

Ale to V-Guard to jest rodzaj wkładki antyprzebiciowej, więc to nie ma związku z wytrzymałością długodystansową opony, a z odpornością na przebicia. Rodzaj mieszanki gumy to jest w tym wypadku (Marathon Efficiency) - mieszanka Super Race i to jej własności odpowiadają za parametr "durability", określający z grubsza wytrzymałość długodystansową opony.

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 491
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
ale ja wlasnie sie zawiodlem bo po 12k zlapalem kapcia. na smartguard nigdy kapcia nie było

Online Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10723
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
I z tego jednego kapcia na 12kkm wyciagsz wnioski dotyczące jakości obu opon?
Statystyka na iście mistrzowskim poziomie

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Jeden kapeć na 12tys i na tej podstawie ma być negatywna opinia? ;)
Nie ma opon nieprzebijalnych, a już tym bardziej w zakresie opon lżejszych i szybszych. Trudno, żeby lekka i szybka opona miała wygrywać nieprzebijalnością z najcięższymi oponami do turystyki. Coś za coś, ważne żeby opona gwarantowała odporność na przebicia na sensownym poziomie.

Offline Mężczyzna Cokeman

  • Wiadomości: 491
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.05.2013
1 kapec na maratonie, zero kapci przez wiele lat na maratonach plusach. Przebiegi podobne

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
No i co w tym dziwnego? Marathon Plus to kilogramowa opona, z najwyższym poziomem zabezpieczenia, więcej waży w rozmiarze 40mm, niż moje dość pancerne opony MTB 2,25 z solidnym klockiem. Oczekiwanie tego samego poziomu zabezpieczenia w oponie o klasę lżejszej to niezrozumienie z czego owa większa odporność się bierze.

Albo, albo - albo wybierasz najbardziej pancerny poziom zabezpieczenia antyprzebiciowego kosztem oporów i parametrów szybkościowych, albo bierzesz oponę o lepszej charakterystyce szybkościowej, ale kosztem mniejszej odporności na przebicia. A nie, że wybierasz oponę lżejszą i liczysz na poziom zabezpieczeń jak jedna z najbardziej pancernych opon na rynku. Trzeba ustalić co dla nas jest priorytetem, czy lepiej wyważone parametry opony, czy też bezwzględnie odporność na przebicia. Osobiście wolę raz na jakiś czas naprawić gumę niż cały czas jeździć na zamulających kilogramowych klockach.

Rozumiem, że można narzekać jakbyś te kapcie łapał regularnie, ale jedna dziura na 12tys to dalej jest świetna odporność, tym bardziej, że pewne typy przebić są nie do uniknięcia, więc nie musi to być wina opony. Przykładowo jak wjedziesz na kolce to puści każda opona, nawet Marathon Plus, wtedy daje radę tylko system bezdętkowy.

Online Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10723
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
1 kapec na maratonie, zero kapci przez wiele lat na maratonach plusach. Przebiegi podobne
Powtarzając to samo N razy nie zmienisz faktu że z jednego kapcia na 12kkm to możesz wyciągnąć gwóźdź a nie wnioski.

Offline maku

  • Wiadomości: 326
  • Miasto:
  • Na forum od: 08.06.2013
Powoli skłaniam się do Marathon Mondial jako alternatywie do Tour Plus. W rozmiarze 50x622 waży 825g/sztuka, co i tak daje 600g oszczędności w porównaniu do pary Tour Plus w tym samym rozmiarze. Czy seria Efficiency ma jakikolwiek sens zakładając, że połowa trasy to szutr i kamienie?

Offline Wilk

  • Wiadomości: 19884
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 09.07.2006
    • Wyprawy Rowerowe
Powoli skłaniam się do Marathon Mondial jako alternatywie do Tour Plus. W rozmiarze 50x622 waży 825g/sztuka, co i tak daje 600g oszczędności w porównaniu do pary Tour Plus w tym samym rozmiarze. Czy seria Efficiency ma jakikolwiek sens zakładając, że połowa trasy to szutr i kamienie?

Nie używałem tych opon (zresztą Efficiency to mało kto używał, bo to nowość na 2023), więc mogę się wypowiadać tylko na zasadzie analizy parametrów. Moim zdaniem parametry szybkościowe więcej wnoszą na asfalcie, w terenie mniej to znaczy; tam zaczyna rolę odgrywać bieżnik. Więc wiele zależy jaki to szutr i jakie kamienie, w ogóle jaki typ trasy. Przykładowo w jeździe MTB na ostrych podjazdach dobra mieszanka gumy dużo wnosi, na suchych trasach ten grip się naprawdę czuje, także i na sypkich kamieniach. Natomiast jak się robi mokro to rośnie rola bieżnika, dlatego szybkie opony do XC na mokrych trasach, szczególnie z odcinkami błota się nie sprawdzają. Ale zwykłe drogi szutrowe to trochę co innego.

Natomiast warto zwracać dużą uwagę na to jaką oponę kupujemy, bo wiele modeli Schwalbe (zresztą wiele firm ten numer robi) występuje w dwóch lub nawet trzech wersjach. I przykładowo Mondial Evolution to jest zupełnie inna opona niż Mondial Performance, cena też jest zupełnie inna, model Evolution to koszt ponad 200zł, Performance koło 100zl. Te opony różnią się znacząco, przede wszystkim inna mieszanka gumy. Niby nazwa modelu ta sama, ale wiele osób się nabiera na niższą cenę, a różnica w jakości jest duża. I ten Mondial w wersji Evolution to kosztuje porównywalnie co Efficiency, który występuje tylko w wersji Evolution. Z tym że Mondial idzie bardziej w stronę wytrzymałości, Efiiciency parametrów szybkościowych. Ale patrząc na bieżnik to w lekkim terenie obie sobie dadzą radę, obie wg informacji mają wzmacniane ścianki boczne, choć Mondial Evolution w mocniejszej wersji Double Defence, czyli 6/7 wg skali antyprzebiciowej Schwalbe, Efficiency ma ten parametr 5/7, natomiast Mondial Performance już tylko 4/7.

Obie modele to są wysokiej klasy opony, wybór to kwestia oceny naszych priorytetów rowerowych i rodzaju tras jakie preferujemy.

Offline Mężczyzna Siara_iwj

  • Wiadomości: 1003
  • Miasto: Sheffield
  • Na forum od: 19.11.2016
Czy ktoś orientuje się czy wysokość Marathonów Mondial Evo w rozmiarze 50c też będzie wynosiła 50 mm..?

Mam ramę, która, kiedy jest zbudowana przez producenta jako rower, ma założone Panaracery Gravel Kingi 700x50 i według recenzji opony te wchodzą z błotnikami na styk - jest bardzo mało miejsca. W moim rowerze zbudowanym na tej ramie chcę zamontować Mondiale, ale nie wiem jak u nich z wysokością bieżnika. Wersja 50c jest dość łatwo dostępna, ale Schwalbe zdaje się tez mieć rozmiar 47c, jednak tą wersję jest o wiele ciężej dostać - nie wiem, czy czasem nie zakończyli produkcji tego rozmiaru gdzieś niedawno.

Offline Mężczyzna bzyk69

  • Wiadomości: 430
  • Miasto: Pszczyna
  • Na forum od: 27.08.2021
Witam.

Będę kupował Marathony Mondial Evolution(zwijane). Mam dylemat: jaka szerokość opony.
W tej chwili jeżdzę na Marathon Tour Plus 622-40c. Rower trekkingowo/wycieczkowy. Ciężki nie jestem.

Zastanawiam się, czy brać Mondiale 1.6' (tak do tej pory mam), czy kupić jednak 2'.

Pytanie: Jakie są plusy i minusy opony 2' w stosunku do tego samego typu, tylko 1,6'?

Oczywiście wiem że ciężar - ale co jeszcze?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum