Autor Wątek: Opony Schwalbe Marathon [temat zbiorczy]  (Przeczytany 236252 razy)

Offline hux

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: pyrlandia
  • Na forum od: 15.05.2011
Witam
"pytanie do MaciekPaciek91 co byś polecił w tej samej klasie z Continentali?"
Pytany nie odpowiada więc może ja się podzielę doświadczeniem. Kupiłem w sumie cztery sztuki z czego 2 to traffiki 26x2,1, jedna 26x1,9, jedna to travel contact. Do 26x2,1 nie mam zastrzeżeń (jednej nie eksploatowałem), 26x1,9 - odnoszę wrażenie że z nią jest coś nie tak, jakbym nie zakładał zawsze bije, jest jakaś nierówna a travel contact po miesiącu eksploatacji wyszczerbił sobie kilka klocków i w jednym miejscu zaczęły pękać nitki kordu (kevlar!!!). Niestety nie mogę znaleźć paragonu więc w sklepie potraktowano mnie jak naciągacza. Dwiie opony na cztery zakupione wadliwe.
Żegnajcie Continentale , zamówiłem Schwalbe.

PS. Continental Traffic 26X2,1 zamontowany z przodu (dętka Schwalbe) wytrzymał uderzenie po którym zgiął się widelec.
Jedyny pro na forum ;)

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3448
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
W moich Marathonach Tour Plus ostatnio zauważyłem drobne pęknięcia od zewnątrz w ściankach bocznych po dość krótkim użytkowaniu, reklamowałem i dzisiaj odebrałem, reklamacji nie uwzględniono, bo pęknięcia powstały jakoby na wskutek jazdy na zbyt małym ciśnieniu (choć we wcześniejszych dwóch parach opon które były dużo gorsze nie miałem takich problemów, więc chyba ciśnienie potrafię dobrać właściwe ciśnienie...). Jednak człowiek w sklepie poradził mi, żeby się nie przejmować i jeździć na nich, bo opona jest w porządku, a to z boku to takie ryski, które całej oponie nie zagrażają. Miał ktoś może podobne doświadczenia?
Kupowanie nowych mnie nie kręci, ale nie jestem pewien czy jednak pęknięcia nie obniżą znacząco żywotności opon.

Offline hux

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: pyrlandia
  • Na forum od: 15.05.2011
Czy są tylko ryski czy może widzisz też popękany kord, obejrzyj dokładnie czy nic się w tych rysach nie strzępi. Jeśli nie zauważysz popękanych sznurków kordu w rysach  to nie ma się czym przejmować IMHO.  Jakiej produkcji są opony? Made in China, Germany czy inne, proszę też wszystkich o podawanie, ten napis jest  na boku opony.

PS. Jeździłem nieraz na zbyt niskim ciśnieniu na tanich oponach i nie zauważyłem potem żadnych rys.

PS1. Opony samochodowe 13 calowe (ważące wielokrotnie więcej) produkowane w Polsce kosztują od stu kilku złotych,  cena sto kilkadziesiąt złotych za oponę rowerową robioną w Azji to zdzierstwo.
Jedyny pro na forum ;)

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Jak oplot jest cały to nie ma się czym przejmować.

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3448
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Oplot cały, więc zgodnie z poradami nie będę się przejmował, dzięki za odpowiedź.

Offline Bartek_hc

  • Wiadomości: 46
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 12.06.2011
Cytat: "kajson"
Witam. Proszę o radę. Jakie założyć opony na 97kg wagi + sakwy (20-30kg). Ponad 3 miesięczna wyprawa. Koła 28". Teren głównie asfalt + drogi utwardzone, trochę szutru.


podbijam pytanie - tylko w moim przypadku jakieś 20 kilo mniej (ale idzie w górę 8) )
JUŻ PO SCHODACH PŁYNIE SOBIE
CIEPŁA LUDZKA KREW
KARZEŁ CIĄGNIE ZWŁOKI KOBIET
LUBI DAMSKĄ PŁEĆ
MATKO MOJA SPÓJRZ PRZEZ OKNO
WSZĘDZIE ŚMIERĆ I KREW
IDZIE WOJNA IDZIE WOJNA
IDZIE KRWAWA RZEŹ

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
marathon plus (jak więcej terenu to plus tour), ew dureme'y
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline hux

  • Wiadomości: 55
  • Miasto: pyrlandia
  • Na forum od: 15.05.2011
Nie ma ani w Cykloturze ani w Unibike.
Jedyny pro na forum ;)

Offline Mężczyzna lukaszp

  • Wiadomości: 3
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 31.07.2011
Witam,

Wybieram się na wyprawę w Alpy, podczas której będę przede wszystkim przemieszczać się po drogach asfaltowych, jednak planowanych jest kilka "odcinków specjalnych" po szlakach, których stopnia trudności na razie nie jestem w stanie określić. Zastanawiam się nad oponami Schwalbe Marathon 1.4 (teraz mam Schwalbe Land Cruiser 1.6). Ważę 80kg, a sakwy będą ważyć max. 15 kg.
Czy opony Marathon 1.4 nie są za cienkie pod sakwy, szczególnie w terenie?


Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Ja się ostatnio przesiadłem na Dureme 2'' i muszę powiedzieć, że po asfalcie smiga toto doskonale. Wydaje mi się, że są szybsze od XRów 1.6. Także wąskie opony są chyba troche przereklamowane. Szczególnie pod sakwy, dodatkowa amortyzacja i przyczepność jest chyba ważniejsza.


Ps. Jazda w Alpach jest dosyć specyficzna.. Na podjeździe opony różnicy nie robią, bo i tak najbardziej walczysz z grawitacją. A na zjazdach... opony też różnicy nie robią, bo najczęściej trzeba jeszcze hamować ;) A że płaskich odcinków jest niewiele, to specjalne kupowanie szybkich opon jest trochę bezcelowe ;)
« Ostatnia zmiana: 31 Lip 2011, 21:27 miki150 »

Offline Mateusz

  • Wiadomości: 857
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 13.06.2010
Potwierdzam słowa przedmówcy - lepszych opon niż Dureme 2" jeszcze nie używalem.

Offline Mężczyzna lukaszp

  • Wiadomości: 3
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 31.07.2011
Dzięki za odpowiedzi, ale Dureme są dla mnie trochę za drogie.  A co do wąskich opon, to i tak chyba muszę kupić jakieś cieńsze i bardziej szosowe niż Land Cruiser 1,6.
Czyli generalnie Marathony 1,4 są trochę za cienkie na jazdę z sakwami?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Powiedziałbym, że bardziej kluczowe dla trwałości opony jest utrzymywanie odpowiedniego ciśnienia niż jej szerokość.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna hose morales

  • Wiadomości: 1223
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 06.01.2009
Czyli generalnie Marathony 1,4 są trochę za cienkie na jazdę z sakwami?
Dobre są. Mam Marathony coś koło 1.5 i wszystko git. Ważysz troszkę mniej niż ja, bagaż zbliżony więc warunki podobne. Dużo osób ma takie i na podobne warunki jak Twoje

Offline symulak

  • Wiadomości: 44
  • Miasto: białystok
  • Na forum od: 21.07.2010
Ja się ostatnio przesiadłem na Dureme 2'' i muszę powiedzieć, że po asfalcie smiga toto doskonale. Wydaje mi się, że są szybsze od XRów 1.6. Także wąskie opony są chyba troche przereklamowane. Szczególnie pod sakwy, dodatkowa amortyzacja i przyczepność jest chyba ważniejsza.

Dlatego na stronach Schwalbe w opisach różnych Marathonów znajduje sie prównanie szybkości, przyczepności, ochrony i trwałości bieżnika. Dureme ma "speed" na poziomie 4 kresek, a XR miał 3, jeśli dobrze pamiętam. Ja jeździłem na 1,6 XR i 1,6 Supreme i te drugie są zdecydowanie szybsze. 

Poza tym, ważne jest jeszcze ciśnienie, ale to oczywiste.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum