Autor Wątek: Opony Schwalbe Marathon [temat zbiorczy]  (Przeczytany 236146 razy)

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
To prawda, mam awersję do terenu i powinienem był to (po raz kolejny) podkreślić ;)
Może jak kiedyś zainwestuję w rower górski, to się i do bezdroży przekonam...
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

zbycholek

  • Gość
Które będą dawały większe opory, Black Jack czy Smart Sam? Potrzebuję dla żony jednak opony z mniejszymi oporami toczenia, Black Jack wydaje się mieć rzadziej rozmieszczone klocki więc prawdopodobnie będzie bardziej terenowa.

Moja żona jeździ dzielnie, w weekend ostatni przejechała ze mną 260 kilometrów na Jurze na oponach których fotografię zamieściłem. Zauważalna jest ogromna dysproporcja pomiędzy nami w czasie zjazdów asfaltowych, dotychczas myślałem że winę za to ponosi prawie czterdziesto kilogramowa róznica masy między nami jedna doszedłem do wniosku że wina leży po stronie opon.

Pomijając rzeźbę bierznika, jaką szerokość powinna mieć opona na tę wyprawę?

Offline średni

  • Wiadomości: 1383
  • Miasto: Strzelce Op.
  • Na forum od: 18.02.2009
Ja Ci mogę polecić :
http://www.bike-center.pl/index.php?p2274,maxxis-crossmark-26x2-1-exception-120tpi-kevlar-62a
obecnie śmigam na nich po asfalcie i w terenie.Po asfalcie lecisz praktycznie na górnej warstwie bieżnika,a reszta pracuje w terenie zrobiłem na nich tysiaka w tym sezonie i wyglądają jak nowe.
Możesz też poczytać w ostatnim bB.
Kto nie podróżuje nie zna wartości człowieka.
"Góry Uczą Pokory"

ant

  • Gość
Macie doświadczenie z MARATHON CROSS ?
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_OPONA+MARATHON+CROSS+SCHWALBE__P_53019177-53010001__PZTA_0__PD_53010629.html

obecnie używam Maxxis Wormdrive, na lekko i jestem bardzo z nich zadowolny 80% teren, twarde ścieżki i drogi leśne, 20% asfalt, świetnie sprawują się w terenie, ale nie wiem czy wytrzymają ciężar sakw i moje 95 kg
http://www.bike-center.pl/index.php?p2732,maxxis-wormdrive-26x1-9-60tpi-kevlar-70a

Z opinii wynika, że marathony są trwalsze, a model cross może również dobrze trzymać się leśnych dróg.

Offline piotr

  • Wiadomości: 62
  • Miasto: Chodzież
  • Na forum od: 04.05.2009
Cytat: "ant"
Macie doświadczenie z MARATHON CROSS ?
http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_OPONA+MARATHON+CROSS+SCHWALBE__P_53019177-53010001__PZTA_0__PD_53010629.html

obecnie używam Maxxis Wormdrive, na lekko i jestem bardzo z nich zadowolny 80% teren, twarde ścieżki i drogi leśne, 20% asfalt, świetnie sprawują się w terenie, ale nie wiem czy wytrzymają ciężar sakw i moje 95 kg
http://www.bike-center.pl/index.php?p2732,maxxis-wormdrive-26x1-9-60tpi-kevlar-70a

Z opinii wynika, że marathony są trwalsze, a model cross może również dobrze trzymać się leśnych dróg.


ja ci mogę marathony cross polecić, ciche na asfalcie, w terenie bez piachu też jest OK, ścierają się powoli i mają dobrą wkładkę antyprzebiciową

Offline Svolken

  • Wiadomości: 157
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 14.03.2009
Ze swojej strony jestem bardzo zadowolony z Marathon Extreme.

Offline porto

  • Wiadomości: 30
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 14.03.2009
Zastanawiam się nad zmianą opon z Kenda K161 na Schwalbe
Marathon Racer.
Jeżdżę prawie wyłącznie po asfalcie.Myślicie że zmiana opon przyniesie jakąś znaczącą poprawę trakcji,szybkości itp.?

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Noo, te Kendy to nieźle pancerny bieżnik mają! Moim zdaniem odczujesz co najmniej lekką poprawę szybkości, a przede wszystkim co Schwalbe to Schwalbe (niezawodność).
Pamiętaj tylko, ze akurat Racery niespecjalnie nadają się pod pełne sakwy (dopuszczalne obciążenie: 110 kg)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
odczujesz napewno dużą różnicę w stosunku do kend.... jeśli planujesz coś pod sakwy, to może po prostu marathony? :)
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline JD

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Ząbki
  • Na forum od: 03.04.2009
Cześć,

 tak się zastanawiam jak liczyć max obciążenie podawane przez producenta.
Czy należy brać obiążenie na koło, ale przy podjeździe przesuwa nam się obciąenie tak, że prawie cały ciężar jest na tylnym kole, a dochodzi jeszcze moment wynikający z pedałowania, więc jest z pewnością jeszcze większe. Wtedy należałoby brać pancerne opony do jazdy z sakwami.  :shock:
 Wcześniej się nad tym nie zastanawiałem i życie było prostsze  :roll: choć może zbyt często naprawiałem dentki  :twisted:
jakie jest wasze zdanie na ten temat.

pzdr Jarek

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Ja przyjałem, że podawane dopuszczalne obciążenie oznacza, że cały rower wraz z bagazem i jeźdźcem nie powinien ważyć więcej. Nie wierzę, żeby tej klasy producent co Schwalbe zamierzał zmuszać uźzytkowników do skomplikowanych (i prawdę mówiąc właściwie niemożliwych ze względu na zbyt dużą liczbę zmiennych) obliczeń, stąd założenie jak powyżej.

Zresztą podawane maksymalne obciążenie jest zapewne wskazane ze sporym marginesem bezpieczeństwa. Chodzi moim zdaniem raczej o to, że permanentnie przeciążana opona będzie miała krótszą żywotność niż że np. bez ostrzeżenia nagle wystrzeli.
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline JD

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Ząbki
  • Na forum od: 03.04.2009
Jeszce w sprawie opon.:
-ponoć XR-y jak się ktoś wypowiedział pływają, czy można prosić o przybliżenie tego zjawiska. Potrzebuję oponki na głównie asfalt', ale chętnie zbaczam na szutr, oraz lekko piaszczyste trasy. Pisaliście, że XR-y to trzeba prowadzić w piachu, gdzie inne spokojnie jadą.
-zdarzyło się może komuś jeździć z różnymi oponami przód tył i jakie są wady takiego rozwiązania.
-zależy mi przede wszystkim na oponkach po sakwy ze stosunkowo dużą masą dopuszczalną. Nasuwa wam się jakieś sensowne rozwiązanie. :?

dotąd człowiek niewiele się nad ty zastanawiał, łatał dętki, zmieniał rozwalone opony, nie miał problemów i było dobrze. Teraz chce mieć lepiej :roll:

pozdr
Jarek  :?

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Nie wiem, czy mówisz o moim wpisie, ale jeśli tak, to ja nie pisałem o XR, tylko o "zwykłych" marathonach. Na XRach nie jeździłem, ale z tego co czytałem, to wymienione zjawiska na nich nie występują, więc może niechcący pomyliłeś modele...?
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline JD

  • Wiadomości: 98
  • Miasto: Ząbki
  • Na forum od: 03.04.2009
Cytat: "aard"
Nie wiem, czy mówisz o moim wpisie, ale jeśli tak, to ja nie pisałem o XR, tylko o "zwykłych" marathonach. Na XRach nie jeździłem, ale z tego co czytałem, to wymienione zjawiska na nich nie występują, więc może niechcący pomyliłeś modele...?



Był taki wpis w opiniach chyba na rower.com(chyba, że coś pokręciłem), że na piachu nie jada i mają słabą przyczepność, nie używałem tych opon i pytam o doświadczenia innych, chciałbym poznać jak najwięcej opinii. Używałem CX i są OK. Zbyt często naprawiałem dętki i mam trochę tego dosyć. chciałbym oponki do ciężkiego roweru, która przyzwoicie trzyma się drogi  :?

Jarek  :roll:

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
A, to przepraszam, że się wciąłem. Podawałem gdzies tutaj właśnie takie opinie o zwykłych marathonach, więc sądziłem, że mogło Ci się pokręcić. Już milczę :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum