. Aby zachować dobre właściwości trakcyjne jak i mieć niskie opory toczenia w schwalbe supreme, muszę nabijać ciśnienie ok 5 bar, inaczej jest wyczuwalny większy opór stawiany przez oponę,
A może to jest wątek 'sponsorowany', sterowany odgórnie?
Na plusach nigdy nie złapałem "gumy" (ok 12 - 13 tys. km). Na crossach dwa razy zmieniałem dętkę(ok 6 tyś km)
"Ja posiadam Schwalbe Marathon Extreme 42x622. Moje doświadczenia z tymi oponami na przejechanym dotychczas odcinku 400 km Ale znowu ktoś mnie zaczął ostrzegać, że z kolei Extreme szybko się zużywają na asfalcie, a właśnie po asfalcie będę jeździć... Bez przesady z takim straszeniem. Extreme nie jest ze styropianu i nie zedrze się w 2 dni na asfalcie... Stoję właśnie przed wyborem opony na tył (28x1,6). Wybór zawęził mi się właściwie do dwóch pozycji: Marathon Extreme lub Marathon Plus Tour. Według Schwalbe bardziej terenowa to Extreme, ale ma mniejszą trwałość i ochrone, ale za to lepszą przyczepność. Wcześniej myślałem o Extreme ale doczytałem, że się zużywają szybko - stąd pojawiły się Dureme. Marathon Extreme minimalnie bardziej "terenowa" niż Dureme, ale mniej trwała