Autor Wątek: Opony Schwalbe Marathon [temat zbiorczy]  (Przeczytany 236331 razy)

Offline majchers

  • Wiadomości: 333
  • Miasto: Kanada
  • Na forum od: 16.10.2008
Ponieważ na moich jest 28x35...
Te 28x35 to jakieś curiozum! Chyba raczej 622x35 co odpowiadałoby 28x1,35" czyli 700x35c. Zgubiłeś chyba '1' przed 35...  :lol:

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3325
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Ponieważ na moich jest 28x35...
Te 28x35 to jakieś curiozum! Chyba raczej 622x35 co odpowiadałoby 28x1,35" czyli 700x35c. Zgubiłeś chyba '1' przed 35...  :lol:
Raczej 700x35c to 28x1,4" jeżdżę na takich pod sakwy i zareklamuję marathon dureme polecam

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline majchers

  • Wiadomości: 333
  • Miasto: Kanada
  • Na forum od: 16.10.2008
Ponieważ na moich jest 28x35...
Te 28x35 to jakieś curiozum! Chyba raczej 622x35 co odpowiadałoby 28x1,35" czyli 700x35c. Zgubiłeś chyba '1' przed 35...  :lol:
Raczej 700x35c to 28x1,4" jeżdżę na takich pod sakwy i zareklamuję marathon dureme polecam
Wszystko zależy od systemu (przeliczania), który producent przyjął. 28x1,4 to mieszanka systemów - imperialnego (calowego) i dziesiętnego. Dość niekonsekwentna i dziwna. W tym konkretnym przypadku poprawniej powinno być 700x35c = 28x1 3/8. Producent jednak widać zaokrąglił 1 3/8" czyli 1,375" do 1,4". Na moich Conti mam napisane : 700x38c (622x38) 28x1 1/2 (tego typu seria oznaczen jest dosc powszechna).
A tak na marginesie - to 1,4 to Ty wymyśliłeś, czy masz na oponie tak rzeczywiście napisane?  ;)

Offline Mężczyzna paweł.70

  • Marin
  • Wiadomości: 3325
  • Miasto: Ciepłe Łóżeczko
  • Na forum od: 28.11.2011
Absolutnie tak, jest napisane 28x1.4, natomiast powinno się okreslac w dwóch nomenklaturach (700x35c lub 37x622), oczywiście to sprawa umowna producenta i może zakwalifikowac to pod 1.35 jak również 1.4

Dom jest tam, gdzie rozkładamy obóz
Liczy się podróż, a nie cel.

Offline majchers

  • Wiadomości: 333
  • Miasto: Kanada
  • Na forum od: 16.10.2008
...powinno się okreslac w dwóch nomenklaturach (700x35c lub 37x622)...
...lub trzech: 700x35c lub 37x622 lub 28x1 1/2.
Ale nigdy, przenigdy 28x1.4 bo czegoś takiego po prostu NIE MA !
:lol:   :lol:   :lol:

Offline Mężczyzna stamper

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Roztocze/Kraków
  • Na forum od: 22.02.2011
    • http://www.bikestats.pl/rowerzysta/stamper
Z nikim się nie ścigam, no może czasem sam ze sobą...


Offline majchers

  • Wiadomości: 333
  • Miasto: Kanada
  • Na forum od: 16.10.2008
Majchers pierwsza z brzegu aukcja....
Inwencja ludzka nie zna granic (głupota zresztą również).
:P
Wynika, że oponka po prostu jest 28x1.40 - ani to, ani tamto.
'1.40' świadczy, że oponka jest robiona "na Stany", czyli rynek amerykański (także kanadyjski), gdyż w Am. Płn używa się kropki, zamiast przecinka jak to jest w Europie (też Polsce).
Wychodząc z tego założenia wszystko jest jasne - Jankesi mają takie drobiazgi w tej cześci ciała, którą reszta świata używa do siadania. Bo oni lepiej wiedzą jak się przelicza system imperialny na metryczny.  :icon_idea:
P.S. Zostawmy ten temat. Ja tylko wyjaśniałem pewne kwestie merytoryczne. Mam akurat styczność z tymi systemami od blisko 30 lat i przerabiam to codziennie, więc...  :icon_redface:
« Ostatnia zmiana: 8 Maj 2012, 03:45 majchers »

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10709
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Ale jakoś tak jest, że na stronie Schwalbe masz tabelkę z oponami Road Cruiser, a w niej cztery linijki w których stoi jak byk 28 x 1.40

Nie znają się w tej firmie na oznaczeniach opon, czy jak?

Offline Mężczyzna stamper

  • Wiadomości: 147
  • Miasto: Roztocze/Kraków
  • Na forum od: 22.02.2011
    • http://www.bikestats.pl/rowerzysta/stamper
Ja na swoim marathon plus tour też mam oznaczenie 28 x 1.40, opona zamawiana w cykloturze, nie wiem czy oni ściągają akurat te przeznaczone na rynek amerykański  :P
Z nikim się nie ścigam, no może czasem sam ze sobą...


Offline majchers

  • Wiadomości: 333
  • Miasto: Kanada
  • Na forum od: 16.10.2008

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Słuchajcie, a używa ktoś Marathon Extreme?

Wyjeżdżałem na wyprawę gdy już nie było XR a jeszcze nie wszedł Mondial. Wziąłem w związku z tym 2x Extreme na gorszy teren i bezasfalcie. Koniec końców to jedną założyłem już pod Stambułem, gdy rozleciała się Supreme z tyłu, i pokonałem na niej 5000km nim dotarła nowa Dureme.

Ostatnio znowu założyłem Extreme na bezdroża Kenii. I mam z nimi problem. Cholernie łatwo łapią wszelkie kolce i się straszliwie dziurawią.
Na asfalcie wyłapują druciki z opon, na bezdrożu kolce akacji i innych wrednych roślin. Ostatnio po zużyciu 11 łatek musiałem wymienić dętkę, bo nie ma sensu łatać sita.

Zastanawiam się, co jest przyczyną tak złych doświadczeń. Intuicja podpowiada mi, że Extreme z racji posiadania dużych klocków po prostu wyłapują kolce, które po bardziej "łysej" oponie ześlizgnęłyby się. A może szkopuł tkwi gdzie indziej i Schwalbe wsadził do tego modelu słabszą warstwę zabezpieczającą?

Offline Mężczyzna emes

  • i tak nie dojedzie
  • Wiadomości: 4568
  • Miasto:
  • Na forum od: 09.06.2010
    • http://north-south.info
Sęk w tym, że te kolce co mi zmasakrowały dętkę nie były wcale duże. Duża to była zwykła akacja i ona może raz czy dwa przebiła się przez zabezpieczjący pasek, który zazwyczaj skutecznie przed nią chronił. A to draństwo – maleńkie i bardzo ostre – przechodziło przez wzmocnienia jak przez masło.

Większości kolców nie znalazłem potem w oponie. Wymacałem ile się da, zwlekałem z wymianą dętki, żeby nie zniszczyć nowej. Opona chyba jest już "czysta", ale zobaczymy jutro.

Plusy to jakaś makabra. Wozić dwa kilo zapasowych opon? ;)

Offline Mężczyzna Robb

  • "Ojciec Założyciel"
  • Wiadomości: 15
  • Miasto: Kraina Wygasłych Wulkanów
  • Na forum od: 04.06.2006
    • Robb Maciąg
Emes ... wysłać Ci Mondiale?
Właśnie testuję i jestem zadowolony.
Takie XR'y tylko boki mają dużo cieńsze.

R
choć inna sprawa że sumaryczny czas przejazdu i tak będzie dużo mniejszy, jeśli wliczysz do niego czas na łatanie gum  8)
i nerwów mniej ;)
… why so serious ?

Offline majchers

  • Wiadomości: 333
  • Miasto: Kanada
  • Na forum od: 16.10.2008
...Wozić dwa kilo zapasowych opon? ;)
Gdzieś, kiedyś widziałem jakieś gizmo w postaci wklejanego paska z cienkiego kevlaru czy czegoś w tym stylu. Akacja powinna na tym zwiędnąć. Wkleja się toto od wnętrza, ma jakie 2-3 cm szerokości... lekkie, proste, przyjemne...  :lol:

Znalazłem!
http://www.wiggle.co.uk/panaracer-flataway-tyre-liner/

Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3448
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Jako zapasowe Plusy byłyby o tyle niewygodne, że nie ma ich w wersji zwijanej. Może spróbuj sobie podkleić od środka zniszczoną dętką?

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum