Autor Wątek: Opony Schwalbe Marathon [temat zbiorczy]  (Przeczytany 236333 razy)

Offline Mężczyzna Symfonian

  • Dominik
  • Wiadomości: 1444
  • Miasto: Piekary Śląskie
  • Na forum od: 18.05.2009
Jest jeszcze takie coś: http://rove.pl/rower-czesci-i-sprzet/obrecze-do-kol/opaski-antyprzebiciowe/tasma-antyprzebiciowa-zefal-z-liner.html
na 10tyś km w 2 rowerach tylko po jednej gumie spowodowanej przetarciem dętki przez końcową krawędź opaski.
Mam takie opaski na zbyciu jakbyś chciał to oddam za koszta wysyłki.

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Znów zbieram zamówienie na opony Schwalbe
Schwalbe Racing Ralph 26x2.25   59,90 zł

Znalazłem tu wzmiankę o RR, to pozwolę sobie pociągnąć,
mimo że nie Marathon. Ale feel free modowie to wydzielić,
jak przeszkadza :]

Otóż są sobie aukcje:

-> http://allegro.pl/schwalbe-racing-ralph-28x1-35-700x35c-3-pce-star-i2328562141.html
-> http://allegro.pl/schwalbe-racing-ralph-28x1-35-700x35c-evo-sklep-i2328562158.html

Od jednego sprzedawcy, więc jakaś różnica w tych gumkach
musi być. Ale jaka? Patrzę w katalog Schwalbe i nie umiem
wyłapać która jest która. Inaczej:  dlaczego ta pierwsza
jest o połowę tańsza od drugiej? Przecież to właśnie ten
podstawowy model Ralpha (PaceStar - na gumie i katalogu).
Pomożecie?

Thx,
Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
jedne to drut, a drugie to zwijane. W każdym modelu różnica wynosi około tych 100%

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
Faktycznie, skupiłem się na czym innym :), dzięki.

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline Mężczyzna boney

  • Pomidor
  • Wiadomości: 718
  • Miasto: Ruda Śląska
  • Na forum od: 29.07.2011
Witam, a co sie stanie jak kupie własnie oponka na której jest niby napisane nośność 100kg... a ja z bagażem waże sporo ponad 120, czyli opona tylnia bedzie +20kg bardziej obciążona...
eksperymentował ktoś z tym? Czy to bez znaczenia :)
Zapraszam ===>

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Nośność jest na jedną oponę jak amsz dwie opony to amsz nośność 200 kg

Offline Mężczyzna boney

  • Pomidor
  • Wiadomości: 718
  • Miasto: Ruda Śląska
  • Na forum od: 29.07.2011
no ok. Ale nie jest to tak, że skoro ciężar ciała 90% jest przekazany na tylną oś, a sakwy w 100% naciskają także na tęże oś, a tym samym opone to nie przekrocze znacznie tego obciążenia minimalnego?
Zapraszam ===>

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Nie marudź :D

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
To nie jest tak, że opona wybucha jak przekroczysz obciążenie. Wszystko zależy jak i gdzie jeździsz, na płaskim asfalcie obciążenia są dużo mniejsze niż w górach albo w terenie.

Offline Mężczyzna szy

  • Wiadomości: 3146
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 29.04.2009
a sakwy w 100% naciskają także na tęże oś

Sakwy nie naciskają w 100% na tęże oś - sakwy
opierają się na bagażniku, tenże mocowany jest
do ramy, a taż jeździ na dwóch kołach :)

Szy.

Najlepsze szlaki rowerowe w Polsce, w Niemczech i w Europie

Offline Mężczyzna tomzoo

  • Wiadomości: 1747
  • Miasto: Poznań / Niepruszewo
  • Na forum od: 19.08.2009
    • Moje zdjęcia
Ale nie jest to tak, że skoro ciężar ciała 90% jest przekazany na tylną oś, a sakwy w 100% naciskają także na tęże oś, a tym samym opone to nie przekrocze znacznie tego obciążenia minimalnego?
Dlatego absolutnie nie wolno jeździć na tylnym kole - bo utracisz gwarancję producenta.



Jeżdżę szlakami, gdy mi z nimi po drodze...
Zdjęcia z moich wyjazdów i nie tylko    Trochę słowa pisanego

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Odpowiednio cofnięte sakwy mogą obciążyć tylną oś nawet o więcej niż 100% ;)

Offline Mężczyzna boney

  • Pomidor
  • Wiadomości: 718
  • Miasto: Ruda Śląska
  • Na forum od: 29.07.2011
spoko, wyłapuję podśmiechujki ;)
 CIekawe jak bagażnik w poziomie przymocowany do ramy ma przenosić obciązenie na przednią oś... Teoretycznie to przy jakimś nienaturalnie dużym przesunięciu do tyłu sakwy powinny odciążać przednią oś ... tak filozofująć :D
Zapraszam ===>

Offline Mężczyzna gagarin

  • Wiadomości: 1011
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2010
CIekawe jak bagażnik w poziomie przymocowany do ramy ma przenosić obciązenie na przednią oś.

Nie wiem jak, ale wydaje mi się że jednak część ciężaru sakw przenosi się na przód. Mam amortyzator powietrzny i zauważyłem, że jak mam ciężkie sakwy to przód bardziej "nurkuje" (zwiększa się SAG). Dlatego zawsze przed wyjazdem z sakwami dobijam troszkę ciśnienie.

A tak w ogóle to bym się nie przejmował tym limitem na oponie. Raz że to jest obciążenie na jedna oponę, a dwa to sporo osób go przekracza 120 kg całkowitej wagi i nie słyszałem żeby coś się działo z oponami. Marathony są dość pancerne.
Jeżdżę aby jeść.


Offline Mężczyzna Gallicjanin

  • Wiadomości: 351
  • Miasto: Tarnów
  • Na forum od: 10.01.2012
...
« Ostatnia zmiana: 5 Mar 2014, 12:10 Gallicjanin »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum