Autor Wątek: Opony Schwalbe Marathon [temat zbiorczy]  (Przeczytany 236340 razy)

Offline Mężczyzna dziobolek

  • Wiadomości: 169
  • Miasto: Dublin
  • Na forum od: 12.02.2013
Schwalbe stosuje kilka patentów "antyprzebiciowych" i z tego co się orientuję,
to GREEN GUARD oraz BLUE GUARD to tylko dodatkowa warstwa jakiejś gumy,
tam nie ma kevlaru, no a GREEN zawiera jakiś tam procent z recyclingu.

Kevlarowe zabezpieczenie jest oznaczane kolorem żółtym lub pomarańczowym,
ale i tak warto doczytać dokładnie specyfikację jeśli komuś zależy na kevlarze ;)

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Kevlar jest na tyle cienki, że chroni mniej niż kauczuk w green guardzie czy nylon w race guardzie (cienkim niebieskim).
Poniżej rozpiska, kevlar guard to puncture protection.


Offline Kobieta monikaaa

  • Wiadomości: 5
  • Miasto: Legnica
  • Na forum od: 11.03.2013
Ok. Więc po Waszych rozważaniach, najprawdopodobniej zdecyduję się na model Marathon Original, rozmiar 1,75. Ale mam jeszcze końcowe pytanie. Jak pisałam wcześniej, zdecydowana większość tras po których się poruszam, to asfalt, ale około 15% przebytych dróg, stanowią te nie asfaltowe. Jak te Marathony sobie z nimi radzą? Są to drogi ubite, wyjeżdżone, bez błota, dużych kamieni czy też korzeni, bez głębokiego piachu. Chodzi mi o tego typu drogi leśne, polne itp.:















Czy jedzie się po nich normalnie czy opona ślizga się, rzuca nią na boki?

Offline Mężczyzna gagarin

  • Wiadomości: 1011
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2010
czy opona ślizga się, rzuca nią na boki?


Marathon Original nie uślizguje się nawet na trasie z powyższego filmiku więc na leśnych szutrach tym bardziej da sobie radę :)
Jeżdżę aby jeść.


Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
jak wejdą 2.0 to bym wolał 2.0 (wspominałaś o 26 kołach). Tak czy siak to dobry wybór.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna gagarin

  • Wiadomości: 1011
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 10.12.2010
Gdzie najtaniej mogę kupić zwykłe Marathony? Dokładnie 700x40, sztuk 1.
Jeżdżę aby jeść.


Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Na allegro albo u Symfoniana :)

Offline Mężczyzna marian65

  • Wiadomości: 77
  • Miasto: Gronowo Górne
  • Na forum od: 23.11.2012
Wykasowali w Schwalbe pozycję Dureme (na szosę bezkonkurencyjne),
może Ktoś powie jak Mondiale zachowują się na szosie czy np. nie "buczą"

Opony Dureme są nadal w ofercie Schwalbe w dziale "opony specjalne"

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Kevlar jest na tyle cienki, że chroni mniej niż kauczuk w green guardzie czy nylon w race guardzie (cienkim niebieskim).
Poniżej rozpiska, kevlar guard to puncture protection.



Dzięki Oszeju za rozpiskę ;) Czyli jednak opłaca się kupić te z niebieską wkładką...
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna bodziowaty

  • Wiadomości: 58
  • Miasto: Bielsko-Biała
  • Na forum od: 07.01.2013
Jeżdżę rowerem trekingowym Kellys Exquisite wyposażonym w opony Schwalbe CX Comp 700x35c. Moje trasy ograniczają się wyłącznie do dróg asfaltowych, ważę 75kg i jeżdżę na lekko. Doradźcie proszę jakie zastosować opony o mniejszym oporze toczenia - szybsze w porównaniu z tymi, które mam aktualnie. Może Maraton Original 700x28c?

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Czytałeś ten wątek? ;)

Offline miki150

  • Użytkownik forum
  • Wiadomości: 6706
  • Miasto: Jeteborno
  • Na forum od: 05.07.2010
Nie mógł go przeczytać, bo dołączył dopiero w styczniu :)

Offline Kobieta Martyna713

  • Wiadomości: 15
  • Miasto: Radom/ Warszawa
  • Na forum od: 30.08.2011
Po łącznie (w dwóch rowerach) 9 zmienianych dętkach i dwóch oponach na ostatniej wyprawie, podstanowiłąm zainwestować w dobre opony.

Najbardziej polecacie Marathon Deluxe:
http://www.szumgum.com/opona-rowerowa-schwalbe-marathon-deluxe-evolution-line-zwijane-reflex-rozne-rozmiary.html
Ale za 2 opony to będzie aż 420 zł...

dlatego chciałam zapytać, co sądzicie o tych:
http://www.szumgum.com/opona-rowerowa-schwalbe-marathon-plus-tour-performance-line-drutowe-reflex-rozne-rozmiary.html

Są tańsze, ponieważ są gorsze jakościowo? Czy dlatego, że są, jak piszecie, drutowe? I czy to drutowe to coś bardoz złego? Czy chodzi o różnicę w wadze (deluxe: 720g, tour 980 g)?

Za 2 opony Tour wyjdzie 300 zł. Czy rzeczywiście różnica jakościowa jest tak znacząca, że warto dołożyć 120 i kupić model Deluxe?

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3335
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Jeśli się nie wybierasz w jakąś ekstremalną podróż to kup cokolwiek z serii marathon a i tak będziesz zadowolona.


Offline Mężczyzna Iwo

  • leniwy południowiec
  • Wiadomości: 3448
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 20.09.2010
Jedyne do czego przydaje się zwijaność opony to możliwość jej łatwego upchnięcia do sakwy jako opony zapasowej. Poza tym większość modele Schwalbe w wersji drutowanej produkowana jest z innej gumy i ma trochę słabszy oplot, ale Plus Tourów to nie dotyczy, to najbardziej pancerna i wytrzymała opona w ich ofercie, kosztem wagi oczywiście. Poza tym Plusy Toury mają bardziej agresywny bieżnik, to nie są opony typowo asfaltowe. Możesz też rozważyć zwykłe Marathony Plusy albo najtaniej Marathon Original.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum