Autor Wątek: Napęd  (Przeczytany 17083 razy)

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Napęd
« 13 Lut 2009, 09:53 »
Uważam, że tak. Jeżeli nie zależy Ci na mega niskiej wadze i nie masz ALUMINIOWEGO bębenka to jest ok. Ja mam taką kasetę jak z Twojego trzeciego linka. Jest ok. Nie oszczędzaj na łańcuchu- bierz coś dobrego. Nie znam się na łańcuchach SRAM ale jak Shimano to powyżej 73.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Napęd
« 13 Lut 2009, 11:13 »
A propos łańcuchów: na czym polega w paktyce róznica między poszczególnymi numerkami u Shimano? Ja chcę do nowej maszyny wziąć HG53, ale nie dlatego, żebym był do niego przekonany lub chciał przysknerzyć. Po prostu mam poczucie, że łańcuch to łańcuch i tak czy owak po byle 4 kkm będę wymieniał, więc nie warto płacić więcej niż minimum. Ale może się mylę...?
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline vooy.maciej

  • Wiadomości: 2612
  • Miasto: Pogórze Wielickie
  • Na forum od: 04.07.2008
Napęd
« 13 Lut 2009, 11:53 »
własnie a powidzcie mi: to wymienacie kasety i łańcuchy zawsze po tych 5tys?

a zuzyte blaty na korbie nie popsują szybciej nowo zakupionych łańcuchów i kaset?

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Napęd
« 13 Lut 2009, 11:55 »
Ja wymieniam tylko łańcuch. Kaseta zazwycaj przyjmie drugi łańcuch bez problemu. Bywa, że i trzeci. Blatów nie ruszam, aczkolwiek jeśli coś jest "niehalo", to zawsze mozna wymienić środkowy (przynajmniej ja używam go w jakichś 90% przejechanego dystansu, wię pzoostałe dwa są "na wieczność :) )
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna transatlantyk

  • Moderator Globalny
  • GM 2420
  • Wiadomości: 7932
  • Miasto: Annopol
  • Na forum od: 21.11.2007
    • Rowerem przed siebie.
Napęd
« 13 Lut 2009, 14:07 »
Łańcuch wymieniałem co jakieś 6-7 tys. km, razem z kasetą. Kaseta za każdym razem miała widoczne gołym okiem ubytki w uzębieniu (ale wytarte, nie wyłamane), nie było najmniejszych wątpliwości, że koniecznie trzeba to wymienić. Łańcuch miał widoczne prześwity, też nie było wątpliwości. Przednie zębatki wytrzymały przebieg dwóch kompletów łańcuch + kaseta.


Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Napęd
« 13 Lut 2009, 14:46 »
Teoretycznie łańcuch o niższym numerku jest bardziej miękki i szybciej niszczy kasetę czy blaty. Ja staram się kupować jednak coś lepszego. Jak wymieniam łańcuch to już najczęściej wszystko, z resztą- była już o tym rozmowa i chyba Michał pisał, że też jeździ to "zajeżdżenia" napędu a potem wszystko wymienia...choć nie jestem pewny.

Offline Quapcio

  • Wiadomości: 310
  • Miasto: Laski k/Wwy
  • Na forum od: 09.07.2008
Napęd
« 13 Lut 2009, 16:39 »
Cytat: "rafalb"
Teoretycznie łańcuch o niższym numerku jest bardziej miękki i szybciej niszczy kasetę czy blaty.

A czy to nie jest tak (piszę na chłopski rozum - bez przygotowania teoretycznego ani bez poparcia w obserwacjach), że jak pracują metale o różnej twardości to bardziej się ściera ten słabszy -> przy miękkim łańcuchu kaseta będzie żyła dłużej kosztem trwałości łańcucha?

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Napęd
« 13 Lut 2009, 16:44 »
Myślę, żę Rafał się zwyczajnie pomylił, bo oczywiście jest tak, jak piszesz, Quapcio.
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Napęd
« 14 Lut 2009, 10:22 »
Tak jak Michał pisze, generalnie wszystko powinno być na jednym poziomie...ale nie zapominajmy, że to łańcuch się wyciąga i to powoduje niszczenie zębatek- zaczyna działać w innych miejscach niż wcześniej- zęby się ścierają. Dlatego niby droższe(twardsze) są trwalsze bo nie niszczą zębatek za szybko- w takim kontekście to napisałem.

Offline vooy.maciej

  • Wiadomości: 2612
  • Miasto: Pogórze Wielickie
  • Na forum od: 04.07.2008
Napęd
« 14 Lut 2009, 15:48 »
http://allegro.pl/item553198324_zestaw_kaseta_sram_pg_970_pc_971okazja.html

http://allegro.pl/item546284200_wyprzedaz_korba_shimano_fc_m442_deore_83_na_74.html

taki zestaw wybrałem, będzie to razem 250zł czyli w sumie niedużo

proszę o uwagi(czy np coś nie jest za twardea coś za miękkie:) ew moge kupic zestaw sram 950 za 100zł +ww korba

Offline Mężczyzna rafalb

  • Wiadomości: 1998
  • Miasto: Łuków/ Gdynia
  • Na forum od: 26.03.2008
    • Wciąż w drodze...
Napęd
« 14 Lut 2009, 18:19 »
Fajna korbka. :mrgreen:  Powinno ładnie działać...

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Napęd
« 15 Lut 2009, 00:29 »
Cytat: "Michał Wolff"
Mechanik to Ci wiele nie powie - chyba że już kiedyś montował dokładnie taką kombinację. To niestety mozna sprawdzić jedynie doświadczalnie.


No to mam doświadczonego! :)
http://www.thirdwave-websites.com/bike/surly-long-haul-trucker.cfm

"I really wanted to have a low granny gear, so I prioritized a rear cassette of 11-34 (which put me into 9-speeds) and a 20-tooth small chainring in the front. In a perfect world, I wanted a 48-tooth large chainring, but it seems impossible to find a chainring combo that tolerates both the 20 and the 48. So I've ended up with 20/32/46 chainrings. The Surly folks are developing a chainring set with an adjustable spider that will accomodate a 20 low and a 48 high, but it won't be out till August 2007 and I don't want to wait for it."

Nie podaje modelu przedniej przerzutki, a na zdjęciu nie widać, ale napisałem do niego :)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Napęd
« 15 Lut 2009, 00:41 »
Cytat: "aard"

http://www.thirdwave-webs...aul-trucker.cfm


O jacie.. ale piękny  :shock:
Lemondke mam identyczną  8)  Bagażnik przedni też podobny tylko że ja mam samoróbkę ze stalowego pręta ;)
Korby White Industries chyba, siodło Brooks..
Też jakiś maniak napewno ;)

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 12:48 am ]
Aaa.. nie przewinąłem strony..  :lol:  na dole są szczegóły..
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline vooy.maciej

  • Wiadomości: 2612
  • Miasto: Pogórze Wielickie
  • Na forum od: 04.07.2008
Napęd
« 15 Lut 2009, 13:46 »
no to ostatnie dręczenie:

czy ktoś moze mi dac linka, opisac jak wymnienia się korbe:)?
http://www.bike.pl/wiadomosc/163/
znalazłem takie coś, ale niezbtyt rozumiem używanie ściągacza.
pozatym u mnie nie ma zadnych imbusów tylko jakies sześciokonta główka śruby jest. Lecę do garażu sprawdzić, a tym czasem prosze kogoś kto wymieniał korbe o  jakis opis jak to zrobić :)
pozdrawiam

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Napęd
« 15 Lut 2009, 14:20 »
Cytuj
czy ktoś moze mi dac linka, opisac jak wymnienia się korbe:)?
http://www.bike.pl/wiadomosc/163/
znalazłem takie coś, ale niezbtyt rozumiem używanie ściągacza.
pozatym u mnie nie ma zadnych imbusów tylko jakies sześciokonta główka śruby jest


To jest chyba 14 albo 15 :) Ściągacz do korby z jednej strony ma odpowiedni klucz nasadowy więc wykręcasz te śruby mocujące korby. Rozkręcasz ściągacz tak żeby nie wystawał "bolec wypychający" i wkręcasz w korbę. Trzymasz jednym kluczem tą część ściągacza którą wkręciłeś w korbę a drugim wkręcasz drugą część ściągacza aż korba zeskoczy :) Jasne? ;)

[ Dodano: Nie Lut 15, 2009 2:36 pm ]
- kluczem nasadowym 1 odkręcasz śruby mocujące korbę
- rozkręcasz ściągacz tak aby część 4 nie wystawała z części 3
- wkręcasz część 3 w korbę (najpierw przeczyść gwinty z syfu, im więcej wkręcisz tym lepiej ale bez przesadnej siły)
- trzymasz kluczem część 3 a drugim kluczem wkręcasz część 2 do skutku (może być ciężko ale sie nie poddawaj  :wink:  )

Jaśniej sie juz nie da ;)
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum