Autor Wątek: Który lepszy  (Przeczytany 563 razy)

Offline Mężczyzna pppbbb2

  • Wiadomości: 6
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.02.2013
« Ostatnia zmiana: 3 Mar 2013, 12:40 pppbbb2 »

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Który lepszy
« 3 Mar 2013, 08:31 »
Litości, co to za linki :o

Wybrałbym Unibike. Motywuję to:
- korbą deore na octalinku - na pewno będzie sztywniejsza niż alivio na kwadracie.. Do tego ta korba ma większą rozpiętość przełożeń a to myślę, że duży plus jeżeli nie jeździsz wyłącznie po płaskim.
-Kokpit jest na 31,8mm a nie 25,4. Można się spodziewać, że praktycznie zawsze 31,8mm jest sztywniejsze i da więcej poweru na podjazdach ze stania - set uno na 25,4 gnie się podczas jazdy. 31,8mm mostek Uno z kierą zooma to dla mnie kompletnie inny standard :D

P.S jak trochę pojeździsz, to przerzutka deore (nie wiem jak slx)na pewno Cię zirytuje. Miałem egzemplarz z odwrotną sprężyną i po wycieczce w błocie lub deszczu jak cokolwiek syfku znalazło się w pancerzu, to przerzutka nie chciała dobrze pracować. Musiałem po każdym deszczu czyścić pancerz! Polecam Wówczas przesiąść się na srama sx5 lub wyżej. Lepsza kultura pracy i odporność na błoto - mocna sprężyna, proste prowadzenie pancerza i system ESP zamiast SIS co oznacza 1mm linki - 1mm wózka a nie jak w shimano 1mm linki -2mm wózka co jest oczywiście bardziej podatne na niewyregulowanie, syf itd.


Offline Mężczyzna pppbbb2

  • Wiadomości: 6
  • Miasto:
  • Na forum od: 22.02.2013
Odp: Który lepszy
« 3 Mar 2013, 09:30 »
dzieki - jeszcze 1 pytanko - co powiesz o ramach oraz kierownicach w obu tych rowerach - w crossie jest chyba regulowany mostek ?

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Który lepszy
« 3 Mar 2013, 09:43 »
ach te linki.. ;D

z ramami nie miałem do czynienia, ale firmowo patrząc obydwu ramom można zaufać. Obydwie hydroformowane, unibike cieniowany. Wagowo oba rowery wyglądają podobnie.

Kierownice- tak jak pisałem Unibike ma dużo sztywniejszą kierę ze względu na standard mocowania 31,8mm. Kross ma za to regulowany mostek, ale standard 25,4 czyli mniejsza sztywność najprawdopodobniej. Regulacja mostka to nie jest jakiś kosmiczny atut. W Unibike też można trochę"podregulować" wysokość kiery przekładając podkładki i odwracając lub nie mostek. Jest kilka opcji wysokości kiery do wyboru.

W technologii ramy unibike ma niewielką przewagę, bo Kross nie wspomina o żadnym cieniowaniu. Kierownicę Uni ma lepszą według mnie.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Który lepszy
« 3 Mar 2013, 13:12 »
31,8mm nie jest zalecane, bo są problemy z mocowaniem niektórych toreb, lemondek, lampek itp rzeczy. Decydując się na to rozwiązanie musisz o tym pamiętać.

Na forum panuje też pewien kult kwadratu (korby na kwadrat), ale tego już nie drążę. Różnice w sztywności są takie, że więcej tu sugestii niż różnicy (oczywiście w stosunku do dobrych korb na kwadracie).

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna olo

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 7081
  • Miasto: Bydgoszcz
  • Na forum od: 12.02.2011
Odp: Który lepszy
« 3 Mar 2013, 13:31 »
podziwiam wiedzę na temat sztywności poszczególnych elementów. wątpię jednak czy w kontekście wyprawowym ma to jakiekolwiek znaczenie. nie wiem czy widziałem żeby ktoś zastanawiając się nad rowerem zaczynał od sztywności kierownicy :P

jak dla mnie podstawą jest odpowiedni rozmiar [autor pierwotnie bodaj pisał, że ten drugi chyba za duży], to czy rama ma otwory pod bagażnik, jakie ma koła. osobiście hamulce tarczowe wydają mi się zbędne, ale to już kwestia indywidualna.

co do przerzutek deore - mam i sobie chwalę, wg mnie do turystyki już w zupełności osprzęt na poziomie alivio wystarcza, a zaoszczędzoną w ten sposób kasę warto przeznaczyć na coś, co w sposób bardziej odczuwalny poprawi nasz komfort podróży [np coś z ekwipunku - namiot, ubrania, kuchenkę etc.]

oba zaproponowane rowery są do siebie dość podobne, ale nie wiem czy warto wydawać na nie aż tyle forsy.
Cytat: Hipek
To, co napisał Olo, brzmi rozsądnie.


Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Odp: Który lepszy
« 3 Mar 2013, 15:23 »
Ok, sztywność kiery na wyprawie nie jest ważnym aspektem, ale skoro już porównujemy rowery to zwracam uwagę na różnicę.

na sztywność układu korbowego duży wpływ ma sztywność ramy, jednakże to też spora różnica jaka jest średnica osi. Mam do porównania alivio octal w ramie kellys quartz z HT2 deore w MaGnum energi i evo x. Alivio jest miękkie według mnie mimo że to octalink. Może to wina ramy.. Tak czy siak wszelkie wielowypusty i zintegrowane osie to krok w przód według mnie.

Tak, na 31,8mm bywają problemy z osprzętem. Np ja swojego lemonda nie mogę założyć. To może się okazać ważnym argumentem. w kwestii wypraw, ale nie musi.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum