Ktoś udzieli nam wykładu na temat tarcz hamulcowych?? Czym się mogą różnić oprócz rozmiaru? Na co zwracać uwagę? Jak dobierać?Medelin, Ty napewno coś więcej wiesz
Słyszałem też, że niektórzy narzekają na duże siły skrecające działające na tylko jedną z goleni przedniego amortyzatora czy widelca. Siły są te tym większe im większa jest tarcza, ale czy powoduje to jakieś konsekwencje to zdania są podzielone.
Ale co, oni te siły mierzą i narzekają że są wg. nich zbyt duże? Dziwne, bo hamując tarczówką, no wiadomo że w całym układzie widelca, koła z tarczą, prawej i lewej goleni (z zaciskiem) siły rozkładają się inaczej, i bardziej nierównomiernie względem całego układu niż miało by miejsce przy hamowaniu v-kami. Po tym, co powiedziałeś tym bardziej dziwi mnie że nie rozważają jak wielki siły przy hamowaniu działają na szprychy :shock:
Z amortyzatorami chodzi własnie o to, że siły działają tylko na jedną goleń i są nisko przyłożone, a więc mogą powodować skręcanie i odkształcanie tej goleni. Może to skutkować np. większym tarciem na slizgach.
Montaż i regulacja zacisków hamulcowych opisane są tu: http://pl.youtube.com/watch?v=x1kezXQVnLY i faktycznie jest to tak proste jak tam pokazują
uwagi na temat hamulców Avid BB7
I propos klamek, co to takiego te czerwone pokrętełko?
adapterami na centerlock
komplet sytemu z centerlockiem był lżejszy od systemu na 6 śrub - więc jest to zysk.
A co do teorii o wyginaniu goleni w amortyzatorach - dla mnie to zupełnie pomijalny parametr, nie zapominajmy, że z 95% rowerów z tarczami to rowery amortyzowane, kombinacja sztywny rower i tarcze jest bardzo rzadka. Dlatego zupełnie nie wierzę, by to miały jakikolwiek realny wpływ na bezpieczeństwo czy sprawność jazdy, jeśli już to bardziej obciąża szprychy.
Może dla Ciebie, ale dla wielu nie, więc nie pisz że Shimano wprowadziło to tylko w celach monopolistycznych. To miało znaczenie, ale nie jedyne. Jak mam mieć lżejszy zestaw za tą samą cenę - to po co mam kupować cięższy?
Co się tak czepiasz do tego Shimano? Wypuścili po prostu inny, lżejszy system - i chwała im za to. Mnie wisi czy zapłacę Shimano, Sramowi czy przydomowej firmie robiącej wszystko ręcznie, Klienta interesuje jakość i cena, to czy ktoś jest monopolistą czy nie
Może się nie orientujesz - ale są adaptery między dwoma systemami, więc to jest żaden problem
Jak dobrze dokręcisz - to nie ma prawa być żadnego luzu, dokładnie tak samo dokręca się kasetę (nawet nie wiem czy nie na ten sam klucz) na którą działają jeszcze większe siły - i żadnych luzów nie ma.