Autor Wątek: Hamulce V-Brake  (Przeczytany 29892 razy)

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
Hamulce V-Brake
« 2 Lut 2009, 22:46 »
łooooo... ja czytam, podśmiewam się że znów dyskusja ze znanej mi beczki, jadę kilka postów wyżej, a tu: ja to zapoczątkowałem :oops:
Cytat: "Michał Wolff"
Ale jak kiedyś przymierzał się do tarcz i sprawdzałem wagi komponentów - to komplet sytemu z centerlockiem był lżejszy od systemu na 6 śrub - więc jest to zysk.
Chyba strata- dostaję mniej materiału (żarcik). btw to duża różnica była? to dziwne, że lżejsze bo jak popatrzeć na centerlocka to jak zwykła tarcza na 6 śrub z dodatkowym "kołnierzem". Magia?
Cytat: "Michał Wolff"
jeśli już to bardziej obciąża szprychy

właśnie! :? Z tym skręcaniem widelca to już jakiś fizolof legendę opracował
Cytat: "szkodnik"
Mając piastę z montażem na 6 śrub nie jesteśmy skazani wyłącznie na produkty Shimano

Właśnie że shimano robi dużo tarcz na centerlock, na 6 śrób dziobią inne firmy jak Avid, Hayes...
Cytat: "szkodnik"
Centerlock jest dla mnie przekombinowany, posiada zbędne połączenia i elementy. Połączenie tarczy z piastą w centerlocku ma minimalny luz który również robi na mnie negatywne wrażenie

IMO to właśnie centerlock jest pewniejszy od połączenia na śruby- na śrubki działają wielkie siły ścinające (co nie oznacza że coś się z nimi stanie) jednak center jest chyba bardziej pomyślanym rozwiązaniem- nie wyczułem żadnych (wyczuwalnych) luzów u siebie
Cytat: "Michał Wolff"
Co się tak czepiasz do tego Shimano?

Spokojnie! luźna dyskusja :wink:
Cytat: "Michał Wolff"
nawet nie wiem czy nie na ten sam klucz

ten samiuśki klucz co do kasety
Ufff... to teraz od siebie: mając możliwość obcowania z centerlockiem nie mam do niego zastrzeżeń natury technicznej
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Hamulce V-Brake
« 2 Lut 2009, 23:14 »
Cytat: "MaciekPaciek91"
szkodnik napisał/a:   
Mając piastę z montażem na 6 śrub nie jesteśmy skazani wyłącznie na produkty Shimano   

Właśnie że shimano robi dużo tarcz na centerlock, na 6 śrób dziobią inne firmy jak Avid, Hayes...


Chyba nie doczytałeś.. Tam jest "nie"

Cytat: "MaciekPaciek91"
IMO to właśnie centerlock jest pewniejszy od połączenia na śruby- na śrubki działają wielkie siły ścinające (co nie oznacza że coś się z nimi stanie)


A na nity łączące tarczę z kołnierzem centerlockowym te siły w magiczny sposób nie działają?
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
Hamulce V-Brake
« 3 Lut 2009, 00:00 »
Cytat: "szkodnik"
Chyba nie doczytałeś.. Tam jest "nie"

Faktycznie- przepraszam i zwracam honor :wink:

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 12:02 am ]
Cytat: "szkodnik"
A na nity łączące tarczę z kołnierzem centerlockowym

Jednak co fabrycznie połączone (bynajmniej wg. mnie), jest i solidniejsze niż to, co skręcisz imbusem

[ Dodano: Wto Lut 03, 2009 12:39 am ]
A, co se będę 8) Spać nie mogę to dodam jeszcze. Uważam że system centerlock jest solidniejszy chociażby sugerując się tym, że we wszelakich mechanizmach i przekładniach przenoszących wielkie obciążenia są stosowane połączenia na tzw. wielowypust. Po prostu mądrzej rozkładają się w takim połączeniu siły niż na 6 śrubach. Jednakowo nie umniejszam wartości systemu sześciu śrub, bo wyhamowanie roweru nie przysparza takich obciążeń żeby coś się np. urwało i przyznaję że połączenie kołnierza z tarczą w centerlocku jednak łudząco przypomina połączenie sześcioma śrubami. Miód by był, jakby tarcza razem z kołnierzem była jednym monolitycznym elementem, jednak tak rozmyślam że chyba twardość/kruchość obu materiałów z jakich zrobiony jest kołnierz i tarcza muszą być różne żeby spełniały dobrze swoje zadania, ale to już bardziej domysły
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Mężczyzna szkodnik

  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Bełchatów\ Wrocław\ Warszawa
  • Na forum od: 12.05.2007
Hamulce V-Brake
« 3 Lut 2009, 03:28 »
Ok, nic nie stoi na przeszkodzie żebyś był szczęśliwym posiadaczem centerlocka ;)
A ja będę szczęśliwym posiadaczem tarczy avida  :lol:
"Raz do roku pojedź w miejsce w którym jeszcze nie byłeś.
Bądź dobry dla Matki Ziemi.
Dziel się swoją wiedzą."

Offline Medelin

  • Wiadomości: 89
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 24.10.2008
Hamulce V-Brake
« 3 Lut 2009, 16:53 »
Cytat: "MaciekPaciek91"
Miód by był, jakby tarcza razem z kołnierzem była jednym monolitycznym elementem, jednak tak rozmyślam że chyba twardość/kruchość obu materiałów z jakich zrobiony jest kołnierz i tarcza muszą być różne żeby spełniały dobrze swoje zadania, ale to już bardziej domysły

A jak by się zużyła taka piasto-tarcza, to nowe kolo byś składał?

Offline MaciekPaciek91

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Bolesławiec
  • Na forum od: 02.03.2008
Hamulce V-Brake
« 3 Lut 2009, 22:00 »
Cytat: "Medelin"
piasto-tarcza

Nie, nic z tych rzeczy- miałem na myśli zrobienie jednego elementu z widocznych w poniższym linku dwóch elementów
http://www.icyclesusa.com/catalog/deore/shimano-deore-xt-rt77-disc-brake-center-lock-rotor.htm
Każdy człowiek, którego spotykam, jest ode mnie w pewien sposób lepszy. Tak postrzegam ludzi./ Ralph Waldo Emerson

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 13:49 »
Cytat: "szkodnik"
Jak hamulce to tylko Avid!  8)  A jak już kupować to wyższy model (cena akurat w granicach rozsądku) czyli Ball Bearing 7. Marek ma właśnie takie chyba i chwali więc prosimy o wrażenia z użytkowania albo najlepiej recenzję w dziele "Testy" :)
Ja to moge najwyżej przytoczyć zalety podawane przez producenta, a to nie byłaby wiarygodna informacja ;)


czemu ja przed zakupem hamulców tego nie widziałem ? jestem mało-szczęśliwym posiadaczem avid bb5.....  :P

ale ja nie o tym tu chciałem...  duża jest różnica pomiędzy v'break'ami a canti ? nie wiem czy jest sens zmieniać w szosówce hamulce... :?
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 14:00 »
Cytat: "Waxmund"
duża jest różnica pomiędzy v'break'ami a canti

Moim zdaniem bardzo duża. Po przejściu na V-ki poczułem dużą róznicę w jakości i sile hamowania. Zmieniłem od kiedy zacząłem jeździć z Natalką w przyczepce.

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 14:11 »
A moim zdaniem niewielka i raczej nie warto się bawić. Przewaga V (nad dobrze wyregulowanymi canti) nie leży w sile hamowania. Regulacja V jest prostsza, to fakt. Najlepszy dowód, ze Hamerykanie nadal montują w seryjnych rowerach canti (np. w "moim" Surly LHT - oczywiście nie moim, bo złozyłem na V-kach, ale w seryjnych) i jakoś nie myślą nawet o zmianie na V...
A w ogóle w szosówce to V-ki odradzam, bo mogą ramę rozsadzić (za duże siły wypychające piwoty ku zewnętrzu)
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 14:37 »
jakoś wcześniej przeoczyłem ten temat nie wiem czemu....
także wracając nieco do historii dyskusji - z moich informacji centerlock został wprowadzony po to aby tarcza była idealnie równo przykręcona (pierścien dociska ją na całej powierzchni obwodu z tą samą siłą) W rozwiązaniu 6 śrubowym, nawet jak dokręcamy tarcze dynamometrem, jest ona przytwierdzona do piasty tylko w g punktach W sytuacji ekstremalnej przy bardzo rozgrzanej tarczy łatwiej o deformację (słychać później takie dzyń-dzyń podczas jazdy  :wink: )
A co do canti vs V (zagadnienie znam z praktyki, mam oba rodzaje hamulców w swoich rowerach) - dużo zależy od samych hamulców Dobrej klasy dobrze wyregulowane canti z porządnymi klockami oraz klamką do nich dedykowaną oferują podobną skuteczność jak większość V, a na pewno działają lepiej niż jakieś tanie Vki Plusem canti jest bajeczna modulacja i łatwy do wyczucia i kontroli punkt blokowania koła

Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 14:56 »
Wszystko to prawda, tylko dlaczego porównujemy dobrej klasy canti do zwykłych V-ek. Należy porównywać sprzęt tej samej klasy. Ja miałem zwykłe canti i mam zwykłe V-ki. V-ki są wyraźnie lepsze. Z canti nigdy nie mogłem sobie poradzić, a podczas deszczu prawie nie hamowały.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 15:01 »
mam porównanie: canti jak w opisie z dobrymi Vkami (Avid SD Ti, dlatego napisałem "oferują podobną skuteczność jak większość V, a na pewno działają lepiej niż jakieś tanie Vki")

Offline Mężczyzna aard

  • Wiadomości: 6095
  • Miasto: Wiedeń
  • Na forum od: 15.08.2007
    • Moje wyprawy
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 15:27 »
Ja mam porównanie canti tektro (moim zdaniem w porządku) z V-kami LX. V-ki ciut lepsze, ale naprawdę minimalnie.
A na rowerze zawsze jest miejsce siedzące... chyba że jesteś bikepackerem :p

 

Offline Mężczyzna Remigiusz

  • Wiadomości: 2112
  • Miasto: Gdańsk
  • Na forum od: 14.06.2007
    • http://www.rowerowarodzinka.pl
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 15:30 »
Może miałem jakieś bardzo badziewne te canti. Naprawdę kiepsko hamowały i się zraziłem.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Hamulce V-Brake
« 17 Wrz 2009, 17:58 »
Cytat: "Remigiusz"
Może miałem jakieś bardzo badziewne te canti. Naprawdę kiepsko hamowały i się zraziłem.


Rozumiem Twoją opinię, bardzo wiele osób myśli że canti to szit :wink:

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum