Ale jak kiedyś przymierzał się do tarcz i sprawdzałem wagi komponentów - to komplet sytemu z centerlockiem był lżejszy od systemu na 6 śrub - więc jest to zysk.
jeśli już to bardziej obciąża szprychy
Mając piastę z montażem na 6 śrub nie jesteśmy skazani wyłącznie na produkty Shimano
Centerlock jest dla mnie przekombinowany, posiada zbędne połączenia i elementy. Połączenie tarczy z piastą w centerlocku ma minimalny luz który również robi na mnie negatywne wrażenie
Co się tak czepiasz do tego Shimano?
nawet nie wiem czy nie na ten sam klucz
szkodnik napisał/a: Mając piastę z montażem na 6 śrub nie jesteśmy skazani wyłącznie na produkty Shimano Właśnie że shimano robi dużo tarcz na centerlock, na 6 śrób dziobią inne firmy jak Avid, Hayes...
IMO to właśnie centerlock jest pewniejszy od połączenia na śruby- na śrubki działają wielkie siły ścinające (co nie oznacza że coś się z nimi stanie)
Chyba nie doczytałeś.. Tam jest "nie"
A na nity łączące tarczę z kołnierzem centerlockowym
Miód by był, jakby tarcza razem z kołnierzem była jednym monolitycznym elementem, jednak tak rozmyślam że chyba twardość/kruchość obu materiałów z jakich zrobiony jest kołnierz i tarcza muszą być różne żeby spełniały dobrze swoje zadania, ale to już bardziej domysły
piasto-tarcza
Jak hamulce to tylko Avid! A jak już kupować to wyższy model (cena akurat w granicach rozsądku) czyli Ball Bearing 7. Marek ma właśnie takie chyba i chwali więc prosimy o wrażenia z użytkowania albo najlepiej recenzję w dziele "Testy" Ja to moge najwyżej przytoczyć zalety podawane przez producenta, a to nie byłaby wiarygodna informacja
duża jest różnica pomiędzy v'break'ami a canti
Może miałem jakieś bardzo badziewne te canti. Naprawdę kiepsko hamowały i się zraziłem.