Autor Wątek: Przełaj, comuter Kaffenback X-Planet  (Przeczytany 942 razy)

Offline Marpun

  • Wiadomości: 93
  • Miasto: Ostróda
  • Na forum od: 26.04.2011
Przełaj, comuter Kaffenback X-Planet
« 27 Mar 2013, 16:45 »
Info z bloga:

W przypływie zimowej nudy, postanowilem złozyc rower przelajowy jako opcja do trenningow, dojazdów do pracy oraz pojazdu na krótsze i lzejsze wypady z sakwami. Ponizej specyfikacja.

Rama: Kaffenback (X-Planet) 56cm, jak zwykle cr-mo z otworami montażowymi pod bagażnik, mozliwością montazu hamulców tarczowych

Widelec: Author również cr-mo, wygląda jak oryginał od Kaffenbacka

Klamkomanetki: Shimano 105

Przerzutka tył i przód: Shimano 105

Korba: Sugino XD 3 blaty (najwieksza tarcza 48 zebów)

Hamulce: Mini V-brake Tektro

Obręcze: Aleksrims R450

Piasty: Novatec (maszynowe)

Opony: Schwalbe Marathon 1,1

Mostek: Author

Kierownica: On&One Midge

Kaseta: Tiagra 9-rzedów

Łańcuch: Shimano XT

Sztyca: Otcane

Siodełko: Velo

Wszystkie komponenty poza klamkomanetkami (cena 200zł!) i siodłem zakupiłem nowe. Rame i kierownice z UK. Wszystko po okazyjnych cenach. Ostateczny koszt to 2400 zł, co jak na rower w gruncie rzeczy szosowy o takiej specyfikacji nie jest duzo. Jak widac na zdjeciach, zamiast tradycyjnego baranka, zastosowałem rozwiązanie podpatrzone na wyspach i w sumie jestem zadowolony. Był pewien problem z odpowiednim ułożeniem klamkomanetek, ale poza tym kierownica spelnia swoja funkcje, bedac zdecydowanie wygodniejsza od tradycyjnej szosowej, wymagającej duzego pochylenia. Calosc chodzi bardzo dobrze. Mini V-brake zapewniaja naprawde duza sile hamowania jak na hamulce szosowe, a przerzutki chodza płynie, choc mialem maly problem z regulacja przedniej.

Zdjecia pod linkiem:

http://cyclo-mania.blogspot.com/2013/03/kaffenback-x-planet.html

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 27 Mar 2013, 21:28 Marpun »

Offline Mężczyzna Damian90

  • Wiadomości: 182
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 16.08.2012
Fajny pocisk, ciekawi mnie jak się jeździ z tak uformowaną i szerszą kierownicą w terenie. Zysk wydaje się podwójny bo chwyt za klamki szerzej rozstawiony i co najważniejsze szerzej w klasycznym górnym chwycie czego często mi brakuje. Mam nadzieję że klamkomanetki w tym ustawieniu wytrzymają ewentualną glebę, których w przełaju nie brakuje.

Offline Marpun

  • Wiadomości: 93
  • Miasto: Ostróda
  • Na forum od: 26.04.2011
Gleby jeszcze nie zaliczyłem, wiec nie wiem. Natomiast ten chwyt dolny jest o niebo wygodniejszy niz w tradycyjnej kolarce.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
fajny rower, pięknie wygląda.
Kaffenback to producent niezależny?

Offline Mężczyzna Dusza

  • ✫ ♪ ✯ ♫ ✬ ♬ ✰
  • Wiadomości: 966
  • Miasto: Opole
  • Na forum od: 23.02.2010
Fajny pocisk, ciekawi mnie jak się jeździ z tak uformowaną i szerszą kierownicą w terenie. Zysk wydaje się podwójny bo chwyt za klamki szerzej rozstawiony i co najważniejsze szerzej w klasycznym górnym chwycie czego często mi brakuje. Mam nadzieję że klamkomanetki w tym ustawieniu wytrzymają ewentualną glebę, których w przełaju nie brakuje.

Mam u siebie podobnego baranka (salsa woodchipper) tylko dolne chwyty są dużo dłuższe - nie przycinałem.
Ostatnio zaliczyłem małe OTB i manetki, prócz tego że troszkę zmieniły położenie, były ok. Gleba była oczywiście na miękkiej trawce :)
Pozycja w terenie bardzo wygodna, tylko jak się robi zbyt technicznie to wolałbym mieć prostą kierownicę.

Marpun, ten baranek z natury ma takie krótkie dolne chwyty, czy przycinałeś?

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
V-ki w przełaju to profanacja :P Ogólnie rower bardzo fajny.

Ciekaw jestem jak sprawdza się cro-mo w porównaniu z aluminium podczas jazdy w terenie (tłumienie - komfort). Ktoś miał okazję zweryfikować?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Waxmund

  • Moderator Globalny
  • Ironman
  • Wiadomości: 11154
  • Miasto: Baszowice k/Kielc
  • Na forum od: 07.06.2007
    • www.waxmund.pl
Gleby jeszcze nie zaliczyłem, wiec nie wiem. Natomiast ten chwyt dolny jest o niebo wygodniejszy niz w tradycyjnej kolarce.

wydaje mi się, że siodło masz dużo wyżej niż kierownicę. jeśli tak samo miałeś w szosie, to nie dziwię się, że Ci było niewygodnie w dolnym chwycie ;) ba, chyba nawet wiem gdzie Cię bolało :P
Czasami na drodze spotykam prawdziwych rowerowych szaleńców, pędzą na złamanie karku i wbrew rozsądkowi... naprawdę... aż ciężko ich czasem wyprzedzić...

www.waxmund.pl

Offline Mężczyzna Włod

  • Wiadomości: 758
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 04.04.2011
Jestem zaskoczony. Nowy rower i w cenie na polskiego kowalskiego:) Fajnie dobrany kolorystycznie :D
Rama wygląda bardzo fajnie i orginalnie.

Offline Marpun

  • Wiadomości: 93
  • Miasto: Ostróda
  • Na forum od: 26.04.2011
Kaffenback to producent niezależny?
Kaffenback to model. Firma to X-Planet, powiazana z On&One jakos:), tez from UK.

Marpun, ten baranek z natury ma takie krótkie dolne chwyty, czy przycinałeś?

Nie przycinalem, sa oryginalnej długości. Twoja Salsa podoba mi sie, gdzie ja nabyłes, bo w Polsce raczej chyba niedostępna?

Ciekaw jestem jak sprawdza się cro-mo w porównaniu z aluminium podczas jazdy w terenie (tłumienie - komfort). Ktoś miał okazję zweryfikować?
No to akurat najwieksza zaleta w tym rowerze i roznica jest naprawde odczuwalna w porownaniu do aluminium. Z drugiej strony musze podkreslic, ze moj staz w terenie na tym rowerze jest niewielki, no ale nasze drogi asfaltowe to w sumie tez przelaj:)

V-ki w przełaju to profanacja :P
Tu akurat nie chodzilo o trzymanie sie kanonów, tylko o skutecznosc i naprawde ciezko znalezc cos lepszego w tej kategorii.

wydaje mi się, że siodło masz dużo wyżej niż kierownicę. jeśli tak samo miałeś w szosie, to nie dziwię się, że Ci było niewygodnie w dolnym chwycie ;) ba, chyba nawet wiem gdzie Cię bolało :P
Na tych zdjeciach faktycznie tak to wyglada, ale w rzeczywistosci jest lepiej. Co do dolnego chwytu to bez przesady, nie bylo tak zle. Z zasady rzadziej sie z niego korzysta, no chyba ze ktos sie sciga, u mnie po prostu mozna to robic czesciej i wygodniej.

Jestem zaskoczony. Nowy rower i w cenie na polskiego kowalskiego:)
To prawda, z malym tylko zastrzezeniem, ze rower sklada sie samemu i czesci nabywa w niekonwencjonalny sposób, czyli szukajac okazji gdzie sie da.

Pozdrawiam tylko tych ktorym rower sie podoba;)
« Ostatnia zmiana: 3 Kwi 2013, 14:04 Marpun »

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Był pewien problem z odpowiednim ułożeniem klamkomanetek, ale poza tym kierownica spelnia swoja funkcje, bedac zdecydowanie wygodniejsza od tradycyjnej szosowej, wymagającej duzego pochylenia
Pewien problem, hmm. Np Campa przy takiej kierownicy w ogóle byłaby nie do użytku, bo nie byłoby dostępu do zrzucania biegu ;)

My home is where my bike is.

Offline Marpun

  • Wiadomości: 93
  • Miasto: Ostróda
  • Na forum od: 26.04.2011
Pewien problem, hmm. Np Campa przy takiej kierownicy w ogóle byłaby nie do użytku, bo nie byłoby dostępu do zrzucania biegu ;)

A mozna nieco jasniej?  Brat ma szose na Campagnola Mirage i nie widze zadnych przeciwskazan, zeby zamontowac klamkomanetki tej firmy.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
nie mam pojęcia jakbyś obsługiwał dzyndzel zmiany biegów, gdy manetka jest w pozycji innej niż pion. Zrzucenie wymaga zdecydowanego nacisku.

My home is where my bike is.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum