Autor Wątek: Pomóżcie w wyborze stalowej wyprawóki :-)  (Przeczytany 2258 razy)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
oczka są elementem haków (produkowanych jako gotowy element) - mają więc identyczną wytrzymałość jak w innych ramach Po prostu we wczesnych latach 90 nie było parcia na odchudzanie i rejsingowy dizajn, toteż nikt ich przed wspawaniem nie obcinał
Czy piasty wytrzymają zależy w jakim sa stanie i jak zostaną przed wyprawa przygotowane - niemniej nawet przy ich dobrym stanie przy mokrych warunkach należy liczyć się z koniecznością ich rozebrania
Początek lat 90 to był etap przejściowy pomiędzy standardem 130 i 135mm z tyłu Miałem kilka Speców z tamtego okresu i moje wszystkie miały 135mm, nawet jednak jeśli okazałoby się że tu jest 130mm to w piastach Shimano da się pokombinować z wyciągnięciem podkładek aby piasta 8/9s współdziałał Dobrze to jednak zrobić przed zapleceniem kół, żeby nie trzeba ich było przeciągać

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
No i ostatecznie kupiłem retro Kastle od Skoliozy. Cud maszyna... Tyle, że okazał się za mały :( Więc dalej czegoś szukam. Co sądzicie o tym rowerku? Czy ktoś byłby w stanie powiedzieć mi, czy te koła się do czegoś nadają (piasta LX HB-M550, lata produkcji 1990-1992?). Jaki tam może być rozstaw haków?

http://allegro.pl/lekki-gorski-giant-escaper-deore-lx-cro-mo-i3218170639.html

Opony (Marathon XR :D) będą jeszcze do czegoś zdatne, nie rozlecą się ze starości?
« Ostatnia zmiana: 5 Maj 2013, 10:54 Rolf »

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
M550 to był już 100/135mm, czyli standard MTB/trekking.
Plus jest taki, że napęd wygląda na zdrowy (ale nie ocenię korby - tylko tyle, że to jakiś niski model, nowszy od reszty, pewnie coś z FC-CTxx (CT93?) ). Nic specjalnego, oznaczenie nawet nie typowo MTB tylko bardziej miejskie.
Opony rozlecieć się nie powinny, ale mogą nie spełniać już funkcji odporności na przebicia ;) +widoczne pęknięcia na pasku pod rolkę dynamo.
Do tego stary standard sterowy.
Jak dla mnie - szkoda zachodu. Niestety ;)


Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
z piastami nie jest tak do końca - 3 pierwsze wypusty Deore LX(a więc M550, M560 i M563, a i więc pierwszy parralax!) miały tył w rozstawie zarówno 130 jak i 135
piasty M550, jak większość ogryzków (nie licząc XT/XTR i chyba DXa) są kiepsko uszczelnione i jeśli nie były serwisowane mogą nie nadawać się do konkretnej jazdy

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
No to lipa z tymi oponami, bo one mi się tu najbardziej podobały :-) A właściwie to dlaczego uważasz, ze z czasem utraciły swoją odporność na przebicia? Czyżby ta wkładka miała trwałość ograniczoną czasem?

A co uważacie o kolejnym kandydacie? ;-) W większości oryginalny Marine Pine Mountain z 1994.

http://tablica.pl/oferta/marin-pine-mountain-cr-mo19-retromtb-xt-krakow-ID2nI9X.html

700 zł - opłaca się za niego dać? Napęd chyba w całkiem niezłym stanie? Tylko koła na wyprawy się nie nadają, musiałbym zmienić, zdaję sobie z tego sprawę. Zastanawia mnie jedynie, czy nie jest za bardzo wylajtowany jak na wyprawy - oryginalnie, wg katalogu (http://tiny.pl/h8n4l), kompletny rowerek waży 10,44 kg, to chyba bardzo mało jak na stal?
Ta korba z marina - pod postem - chyba w dobrym stanie?


Kolejna opcja, ale tu jedynie wysyłka wchodzi w grę:
Bike-Tech HIKARI LX na Tange Ultimate
http://allegro.pl/show_item.php?item=3222089880
Jeśli cena zamknie się w jakimś rozsądnym przedziale :-) Pytanie tylko czy Tange Ultimate to dobry wybór na wyprawe? Jak rozumiem to najwyższa półka wśród rurek stalowych? Oznacza to, że rama będzie bardzo wytrzymała, czy raczej bardzo lekka - i niekoniecznie wytrzymała? :-)
« Ostatnia zmiana: 7 Maj 2013, 11:48 Rolf »

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Udało mi się znaleźć specyfikacje Tange Ultimate na takiej ciekawej stronce:
http://www.equusbicycle.com/bike/tange/tangeultimate1.jpg (jakby temat kogoś interesował :-) )
Z tego wynika, że Ultimate Ultrastrong jest bardzo mocna, ale ciężka :-) Nie mniej jednak bardzo proszę o ocenę, bo nie jestem pewien własnej ;-) Czy ten Bike Tech ma rzeczywiście napęd w bardzo dobrym stanie, czy tylko mi się tak wydaje? I ile warto za niego dać?

Offline Mężczyzna oszej

  • Niejeżdżący teoretyk - forumowy mędrek
  • Wiadomości: 1942
  • Miasto: Wrocław
  • Na forum od: 21.01.2011
Z napędem najprawdopodobniej masz rację - kaseta ok, korby nie widać dobrze, ale ząbki są w miarę trapezowate (środek mi wygląda tak sobie - ale tym się nie przejmuj, ostatnio nawet podlinkowywałem w pewnej dyskusji koronkę do tej korby za grosze).

Co do wkładki i ich wieku - w ciągu ostatnich 2 lat kilku osobom, znajomym, jeżdżącym raczej sporadycznie trafiły się rowery z oponami schwalbe - głównie z marathonami. Efekt - pomimo moich deklaracji o niezłej nieprzebijalności - często trafiały się przebicia od niewielkich rzeczy, czasem brał mnie dziw. Stąd taki wniosek. Ludzie nie chcą kupować 3 letniego leżaka, a tamten XR dekadę chyba już przeżył, co ;)?

Ten bike-tech ogólnie podoba mi się najbardziej z tych wszystkich, które zaproponowałeś, wymieniłbym kółka, reszta stoi fajnie i dość wysoko. Ale gwarantuję cenę końcową na minimum/okolice 850zł ;)

Tak jak napisałeś, ultimate miało swoje podgrupy. Moja rama scotta team racing '93 na tange ultimate superlight MTB ważyła w okolicach 2kg ze sterami, nie ważyłem jej na dokładnej wadze (17,5" wg "numeracji" scotta (c-c), ok. 19" w normalnym przypadku c-t). W rękach nie miałem ultrastronga, także nie wypowiem się :)

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Hmm, dobrze wiedzieć, że tak z tymi oponami to wygląda o_O

Bike-Tech nie zdziwiłbym się, jakby był droższy, w końcu ma parę fajnych komponentów, jak koła czy widelec... Jedyne, co mi się w nim nie podoba, to brak możliwości wpięcia błotników, ale to chyba jakoś da się obejść? Bo wyprawy bez sobie nie wyobrażam. A co o tym Marinie powiesz? W jego przypadku mam okazję podjechać, natomiast Bike-Techa -tylko wysyłkowo mogę nabyć.

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Jest od dzis na allgro VSF Fahhrad manufaktur tylkonie wiem jaki rozmiar potrzebujesz

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Piny  94-96 miały bardzo cienkie rurki (cieniowanie) a Mariny ogólnie w tamtym czasie relatywnie słabe zabezpieczenie antykorozyjne
Trzeba byłoby go oglądnąć dobrze - w moim Marianie rura pomiędzy przednią przerzutką a suportem przerdzewiała na wylot po 2 latach użytkowania....

Bike Tech fajny :-)

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Skolioza zawsze mnie czymś zaskoczysz :D A co do Vsf - celowałem raczej w coś na 26" kołach.

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
A ten?
http://allegro.pl/bogaty-simplon-xt-magura-rock-shox-judy-i3240489755.html
W przeciwieństwie do Bike Techa - ma mocowanie pod błotnik z tyłu :-) Wiem, że Alivio to nie najwyższa półka (ale podobno 400km przebiegu ma przerzutka, kaseta, korby i support), ale chyba rama, wideł, piasty (XT parallax) dobre?

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
pierwszą rzeczą jaką należałoby w nim zrobić to wywalić amor - totalnie zaburza geometrię.... to nie jest rama pod tak wysoki widelec

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Aha, fakt, stary ten Rock Shox, ale ma 80mm skoku. A rama jako taka powinna dawać radę? Wiesz co nieco o tej marce? Bo mi nie udało się znaleźć żadnych katalogów ani info na Twoim forum... A nie chciałbym, żeby skorodowała po dwóch latach jazdy jak Twój Marin ;-) Tylne koło jest na obręczy Mavic 217 - da radę pod sakwy? Ja ważę 76kg, bagażu przesadnie dużo nie wożę...

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Marka też mi się raptem o uszy obila, pewnie Tajwan
Jak o zgniliznę idzie -  Marina nie bierz tu za odnośnik - doprawdy rzadko zdarzają się marki (i to głównie ze słonecznej Kalifornii) które słabo zabezpieczają antykorozyjnie bardzo wycieniowane rury..
Tu rama zapewne będzie oparta o dość popularne rury w rodzaju np Tange MTB - a te nawet podwójnie cieniowane dziur chętnie nie łapią, nawet jak są rude z wierzchu Także tego bym się nie obawiał w tym wypadku

Co do obręczy - widzisz..... zależy jak była zapleciona - 217 to fajne obręcze, IMO trwalsze zdecydowanie od młodszych 517, ale jeśli trafią na warsztat fizola, który je naciągnie "uczciwie Panie, żeby nie popuściło, bo na luźnych szprychach to się nie jeździ!", to dotknie je ta sama przypadłość co 517 Zaczną pojawiać się pajączki wokoło kapsli, a w przypadku skrajnym może i taka obręcz pęknąć wzdłuż pomiędzy sąsiednimi nyplami Niestety te serie Mavica sa wrażliwe na przeciągnięcie...

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum