Autor Wątek: pęknięta, przerdzewiała rama Diamond Back Ascent Ex  (Przeczytany 430 razy)

Offline Mężczyzna wytumaje

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: Bognor Regis
  • Na forum od: 01.04.2013
    • slomianykapelusz.pl
Witam,
zauważyłem pewien niepokojący objaw. Na tylnych widełkach, pod siodełkiem w miejscu gdzie połączone są dwie górne rurki, znajduje się korozja i ewidentnie poprzeczna rurka z jednej strony puściła na spawie. Czy jest to poważna sprawa, czy ta rurka wpływa na wytrzymałość ramy, czy powienienem szukać osoby która pospawa ten element czy może w jakiś inny sposób Wam znany można temu zapobiec?
Jakby nie bolało,  to by każdy chciał.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2778
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Na pewno wpływa, choć znam człowieka, który dość długo jeździł z pękniętym tym elementem (jednak tylko po mieście). Ale ja bym nie zaryzykował.
Wracam do jeżdżenia.

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Przy hamulcach u-brake mniej to wpływa niż gdybyś miał v-ki, bo widełki się nie rozginają, ale też siła hamowania działa poprzecznie na tę rurkę. Jeżeli bez sakw i bez tyrania to moim zdaniem powinno to spokojnie jeździć, ale jak puści spaw przy podsiodłówce, to już się ładnie popieprzy ;) Ale stal się łatwo spawa, więc bez problemu ktoś Ci to powinien zrobić. Lakier w sprayu kilkanaście zł. Lepiej tego nie zostawiać.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwi 2013, 07:36 wikrap1 »

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Przy hamulcach u-brake mniej to wpływa niż gdybyś miał v-ki, bo widełki się nie rozginają,
:o
raz  -  skąd wiesz że tam jest u-brake?
dwa - skąd wiesz że sie nie rozgina (to w dużej mierze zależy od samej ramy - rur, cieniowania, owalizowania - anie tylko rodzaju hamulca)
 ???

Offline Mężczyzna wikrap1

  • Wiadomości: 1481
  • Miasto: łódź
  • Na forum od: 03.02.2013
    • Wyprawy młodej pary
Szybko na zdjęcie spojrzałem i zobaczyłem tylko śrubę po środku, to już myślałem, że u-brake. Co to w ogóle za żelastwo tam jest? Nie mogę tego rozszyfrować..

v-brake - hamulce ewidentnie rozpychają rurki podczas hamowania
u-brake - hamulce się zaciskają i siła działa na tę rurkę do której są zamocowane. Rozpychanie normalnie więc wcale nie zachodzi. Przy pękniętym spawie może nastąpić poprzez to, że rurka na łączeniu jest zaokrąglona i może przy nacisku chcieć wyskoczyć z rurki widełek a to powoduje rozpychanie, ale na pewno dużo słabsze.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10708
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
1. Od tej śruby zdaje się odchodzić do góry linka
2. Śruba raczej nie przechodzi przez omawianą poprzeczkę.

Dla mnie to wygląda na canti. Czyli rozpycha.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
bzdury Wikrapie piszesz jak ta lala  ;D
ale skoro już piszesz i używasz konkretnego nazewnictwa, to napisz jeszcze co to wg Ciebie jest Ubrake, bo wnioskuję że nie masz  zielonego pojęcia o tym jak on wygląda i gdzie jest mocowany :P

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum