Cytat: łatośłętka w 25 Kwi 2013, 11:51Piasta Rohloff'a w rowerze, który użytkuję -wobec wyższej ceny na wejściu w stosunku do biegów zewnętrznych-, jest w pewnym sensie rekompensatą za -dotychczas tylko- przepracowane życie w Służbie Ojczyźnie i dla Dobra Cywilizacji.Skoncentruj się na dyskutowaniu o samej piaście, a nie jakiś cudacznych teoriach dookoła, nie mających z nią wiele związku, bo mało komu chce się przebijać przez wodę, którą tu lejesz i wyłuskiwać z Twoich wypowiedzi istotniejsze kawałki.Pod względem kosztów - Rohloff przegrywa z tradycyjnym napędem w sposób brutalny, w porównaniu z klasycznym napędem klasy Alivio/Deore trzeba by przyjechać dobrych kilkaset tys km by ta suma (ok 1000E) mogła się zwrócić. I tu jest pies pogrzebany - przede wszystkim dlatego Rohloff przegrywa i przegrywać będzie z tradycyjnym napędem. Jest wygodniejszy, ale nie ma też co przesadzać z niewygodą typowego systemu, regulacja przerzutek czy wymiana komponentów napędu co jakieś 10tys km - to nie jest znowu nic strasznego, to wchodzi w zakres standardowej umiejętności obsługi roweru, którą każdy wyjeżdżający dalej powinien posiąść. Teorie o wygodzie użytkowania za taką cenę - będą przemawiać JEDYNIE do osób zamożniejszych, które mogą bez bólu wyłożyć 4000zł na raz na sam napęd, a takich rowerzystów-sakwiarzy jest w Polsce niewielu, ludzie których stać na takie wydatki rzadko z sakwami jeżdżą. Typowy napęd wymaga sporo częstszych nakładów, ale nakładów bardzo niewielkich, jednorazowo rzędu 100-200zł - a to jest dużo łatwiejsze do przełknięcia niż wyłożenie aż 4000zł na raz; nawet jeśli w perspektywie 10-20 lat może będzie to droższe.Ponadto problemy z typowym napędem są do wyeliminowania niemal wszędzie, natomiast problemy z Rohloffem (rzadkie, ale jednak występujące) - już nie bardzo.
Piasta Rohloff'a w rowerze, który użytkuję -wobec wyższej ceny na wejściu w stosunku do biegów zewnętrznych-, jest w pewnym sensie rekompensatą za -dotychczas tylko- przepracowane życie w Służbie Ojczyźnie i dla Dobra Cywilizacji.
nie zapominajmy o uszkodzeniach mechanicznych
Rohloff wymaga specjalnej ramy
nowy napęd wyższej klasy, szczególnie te węższe - chodzą pod tym względem idealnie
co do ram pod tego typu pisaty, to jest jeszcze rozwiązanie z "EBB - eecentric bottom bracket" czyli jakby na polskie - niecentryczną mufą supportu, za pomocą której możemy odpowiednio napinać łańcuch. dzięki temu możemy mieć w dalszym ciągu haki pionowe. Bardzo fajna sprawa - sam posiadam i znacznie lepsze rozwiązanie od poziomych haków z którymi są tylko problemy.
A na czym specjalność tej ramy polega?