Autor Wątek: Koleje Mazowieckie-warto wiedzieć  (Przeczytany 2985 razy)

Offline PABLO

  • Wiadomości: 3716
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 25.03.2011
    • http://www.klub-karpacki.org
Odp: Koleje Mazowieckie-warto wiedzieć
« 30 Wrz 2014, 13:55 »
post usunięty
« Ostatnia zmiana: 4 Lut 2017, 15:18 PABLO »

Offline Mężczyzna Psotnik

  • Wiadomości: 865
  • Miasto: Niestety W-wa
  • Na forum od: 10.07.2012
Odp: Koleje Mazowieckie-warto wiedzieć
« 6 Cze 2016, 22:05 »
Koleje mazowieckie trochę na plus zaczynają odstawać od kolejowej braci.
W wakacje nie tylko Słonecznik ale i Dragon będą kursować codziennie.

Słabo się tylko z tym reklamują.

http://www.mazowieckie.com.pl/pl/oferta-specjalna-i-bilety-promocyjne-na-przejazd-pociagiem-sloneczny
http://www.mazowieckie.com.pl/pl/oferta-specjalna-i-bilety-promocyjne-na-przejad-pociagiem-dragon

Jak ktoś ma gdzie się kimnoć w stolycy to cena normalnego biletu w relacji Kraków Ustka lub odwrotnie to 65 zł.
« Ostatnia zmiana: 6 Cze 2016, 22:11 Psotnik »
Odpłynąłem stąd bez żalu od tego wersalu bo czuję ten luz.

Offline Mężczyzna lepiotrek

  • Więcej uczy cudza głupota niż własny rozsądek
  • Wiadomości: 166
  • Miasto: Sochaczew
  • Na forum od: 23.04.2014
Odp: Koleje Mazowieckie-warto wiedzieć
« 23 Cze 2016, 10:30 »
Chciałbym dodać inną niż podał "Menel" interpretację przepisów dot. przewozu rowerów w KM.
Poniżej odpowiedź rzecznika prasowego KM:

"Witam,
poniżej przesyłam odpowiedź, którą otrzymałam z Wydziału Przepisów i Taryf.
Z poważaniem,
Donata Nowakowska

Zgodnie z art. 11 ust. 1 ustawy – Prawo przewozowe (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 915) przewoźnik obowiązany jest podać do publicznej wiadomości, w sposób zwyczajowo przyjęty (np. do wglądu na stronie internetowej i w kasach biletowych), stosowane przez niego taryfy i cenniki. Przepis ten daje przewoźnikom prawo do samodzielnego ustalenia wewnętrznych przepisów obowiązujących wszystkich pasażerów (np. taryf, regulaminów, warunków ofert specjalnych) pod warunkiem, iż nie kolidują one z regulacjami wynikającymi z przepisów powszechnie obowiązujących. Pasażer decydujący się wsiąść do pociągu godzi się na zasady przewozu obowiązujące u danego przewoźnika, z którymi powinien się wcześniej zapoznać. Umowa przewozu jest bowiem umową adhezyjną (przez przystąpienie), co oznacza, że podróżny nie negocjuje jej warunków, lecz wybiera pomiędzy wyrażeniem zgody na jej zawarcie i zaakceptowaniem związanych z nią przepisów a rezygnacją z przejazdu. Nieznajomość regulacji przewoźnika nie stanowi dla pasażera okoliczności łagodzącej.
Każdy przewoźnik ma prawo ustalić własne zasady obsługi podróżnych.
Zgodnie z postanowieniami § 9 ust. 13 Regulaminu odprawy oraz przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez „Koleje Mazowieckie - KM” (RP-KM), podróżny nie posiadający ważnego biletu na przejazd zobowiązany jest wejść do pociągu pierwszymi drzwiami (licząc od czoła składu) i zgłosić się do kierownika pociągu w celu nabycia, zalegalizowania lub aktywowania biletu. W przeciwnym razie podróżny jest traktowany jak osoba jadąca bez ważnego biletu i wówczas oprócz należności przewozowych - uiszcza opłatę dodatkową ustaloną na podstawie rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20 stycznia 2005r. w sprawie sposobu ustalenia dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz. U. Nr 14, poz. 117). Osoby niepełnosprawne, o ograniczonej sprawności ruchowej, niewidome, podróżujące bez przewodnika lub z psem przewodnikiem, poruszające się na wózku inwalidzkim, odbywające przejazd z lub bez osoby towarzyszącej nie posiadające ważnego biletu na przejazd zwolnione są z obowiązku zgłaszania się do pociągu pierwszymi drzwiami w celu nabycia biletu, a tym samym z uiszczania jakiejkolwiek opłaty dodatkowej, w tym za wydanie biletu w pociągu.
Powyższe nie dotyczy osób podróżujących z rowerem nieposiadających ważnego biletu na przejazd. Ta część podróżnych nie jest  uznana przez Koleje Mazowieckie za osoby o ograniczonej sprawności ruchowej. Stosowne stanowisko Kolei Mazowieckich w tej kwestii zostało przedstawione Prezesowi Urzędu Transportu Kolejowego w Warszawie pismem nr MHT-072-21-2014 z 03 czerwca 2014 r.
Stanowisko KM wynika z faktu, że zapisy prawa unijnego w zakresie osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej, tj. Rozporządzenie (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym oraz Załącznik do Decyzji Komisji Europejskiej z dnia 21 grudnia 2007 r. dotyczącej technicznej specyfikacji interoperacyjności TAP TSI w zakresie „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” transeuropejskiego systemu kolei konwencjonalnych i transeuropejskiego systemu kolei dużych prędkości, nie wskazują, iż te osoby są osobami o ograniczonej możliwości poruszania się.
Definicja „osoby niepełnosprawnej” lub „osoby o ograniczonej sprawności ruchowej” zawarta w Art. 3 pkt 15 rozporządzenia Nr 1371/2007 „oznacza każdą osobę, której możliwość poruszania się jest ograniczona podczas korzystania z transportu na skutek jakiejkolwiek niesprawności fizycznej (zmysłowej lub ruchowej, trwałej lub przejściowej), upośledzenia lub niepełnosprawności umysłowej, lub każdej innej przyczyny niepełnosprawności, lub na skutek wieku, i której sytuacja wymaga specjalnej uwagi oraz dostosowania usług dostępnych dla wszystkich pasażerów do szczególnych potrzeb takiej osoby.”.
Natomiast w pkt 2.2 TAP TSI termin  „osoby niepełnosprawnej i osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”  oznacza każdą osobę dotkniętą trwałym lub czasowym upośledzeniem fizycznym, umysłowym, intelektualnym lub sensorycznym, które to upośledzenie może utrudniać takiej osobie — w konfrontacji z różnymi barierami — pełne i skuteczne korzystanie ze środków transportu na równi z innymi pasażerami, lub której możliwość poruszania się przy korzystaniu z transportu jest ograniczona z powodu wieku. Transport przedmiotów ponadwymiarowych (na przykład rowerów i bagażu o dużych rozmiarach) nie jest przedmiotem niniejszej TSI.”. Jak widać przepis ten nie obejmuje zakresem stosowania przewóz rowerów, tym samym wyklucza osoby przewożące rower lub bagaż o dużych gabarytach z grupy osób o ograniczonej sprawności ruchowej. 
Mając na względzie powyższe, podróżny przewożący rower w pociągach Kolei Mazowieckich nie jest uznawany za osobę o ograniczonej sprawności ruchowej.
Dodać należy, że od początku 2010 roku Spółka Koleje Mazowieckie czyni starania mające na celu jasne i precyzyjne zdefiniowanie „osoby o ograniczonej sprawności ruchowej.” Koleje Mazowieckie podnosiły kwestie pilnego doprecyzowania definicji „osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”. Zwracaliśmy wielokrotnie uwagę na potrzebę pilnego wypracowania rozwiązań prawnych, dotyczących zasad przewozu tej grupy osób. Daliśmy temu wyraz w dotychczas prowadzonej korespondencji kierowanej do Ministra Infrastruktury i Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego.

Jednocześnie informuję, że Urząd Transportu Kolejowego na stronie www.pasazer.utk.gov wyjaśnia podróżnym  wątpliwości http://pasazer.utk.gov.pl/pas/informacje-1/zachowaj-bilet/nie-masz-biletu-wsiadz/7064,Nie-masz-biletu-Wsiadz-do-pociagu-pierwszymi-drzwiami.html. "


Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum