Myślę jedank, że to dużego kalibru indywidualista.
Zbyt gadatliwy to on nie jest.
Drogi Szkodniku - ale sam uczciwie powiedz jak mam z Tobą dyskutować o wytrzymałości łańcuchów na 9 - jak Ty takiego łańcucha nie masz i z góry wiesz że jest wyraźnie mniej wytrzymały niż 8?
Ten argument się po prostu kupy nie trzyma - łańcuch jest węższy minimalnie i wpływ na wytrzymałość ma to równie minimalny.
marek.dembowski napisał/a: Akurat szerokość łańcucha nie ma żadnego wpływu na jego wytrzymałość - jeżeli oba łańcuchy są wykonane ze stali tego samego gatunku, średnica sworzni jest taka sama i taka sama jest grubość blaszki ogniwa. Łańcuch na 9 pewnie ma tylko nieco krótsze sworznie. Jeśli ma też cieńsze blaszki ogniw, to żeby mieć taką samą wytrzymałość co 8 musi być wykonany ze stali o wyższej wytrzymałości. Świetne podsumowanie!Że też dotąd nie wpadliśmy na ten argument! Przecież nikt blaszek w łańcuchach nie odchudza Jego szerokość zmniejsza się przez długość sworznia.
Nie zmienia wytrzymałości łańcucha na rozciąganie, ale minimalnie mniejsza szerokość może wpływać na sztywność/skrętność i wytrzymałość na zerwanie podczas zmiany biegów pod dużym obciążeniem, kiedy łąńcuch podczas zmiany biegu wyraźnie musi się wygiąć w bok .
ale minimalnie mniejsza szerokość może wpływać na sztywność/skrętność i wytrzymałość na zerwanie podczas zmiany biegów pod dużym obciążeniem
Cytat: "Artur"Właśnie przeglądam wątek "Piasty". Powiedz Michale, ile piast na łożyskach maszynowych zjeździłeś skoro byłeś tam wiodącym dysputantem? Tylko jakbyś uważnie przeczytał - to ja nie twierdziłem, że piasty maszynowe są mniej wytrzymałe, tylko starałem się udowodnić że wytrzymałość piasty nie zależy od rodzaju łożysk - tylko od uszczelnienia. I na dowód przytaczałem wielu zawodników używających piast tradycyjnych, z mistrzem olimpijskim w MTB na czele - co jest już jakimś argumentem.
Właśnie przeglądam wątek "Piasty". Powiedz Michale, ile piast na łożyskach maszynowych zjeździłeś skoro byłeś tam wiodącym dysputantem?
Jasnym więc jest, że przy wykonywaniu części dla tych dwóch systemów z tego samego materiału (a więc przy zachowaniu podobnych kosztów) 8-rzędowy napęd jest w stanie wytrzymać dłuższą eksploatację. I w tym punkcie praktyka zdaje się popierać teorię - opinię o krótszej żywotności napędów 9-rzędowych sprawdziło i podziela wielu rowerzystów (z różnych for internetowych chociażby). Nie jest to zatem tylko wymysł panów w kitlach z laboratorium, ale także fakt sprawdzony organoleptycznie.
Być może tak. Ale kto przy jeździe turystycznej zmienia biegi pod dużym obciążeniem?
Może i może ale trzeba by to jakoś uzasadnić
Co do argumentów teoretycznych to w temacie 8 vs 9 można oczywiście coś produkować. Np. w tym artykule jest trochę danych:
Ciekawe... oni coś napisali, a u mnie "nie ma takiej strony". Wam się otwiera ten artykuł?!