Marku - ja przecież pisałem o tym, że sytem na 8 może być minimalnie bardziej wytrzymały, ale uważam, że ta różnica jest tak mała, że w efekcie pomijalna. 0,3mm które dzieli te łańcuchy - to ok. 4% z 7,1mm - i o tyle ten system może i jest bardziej wytrzymały
jest piękna i dopóki nie jest za stara to nie chcę innej
rower: rama Chro-mo GT- 19 cali (kultowe, stare GT- dla mnie rewelacja) naped- XT i XTR, kaseta 8 (wieksza zywotnosc), pedaly SPD oczywiscie, kola(najwazniejszy element)- przod mavic 517+sram9.0SL+DT 2.0, tyl SunRims RynoLight+XT+DT 2.0, miekka sztyca Suntour (moim zdaniemnajlepsza sztyca amortyzowana), hamulce, Avid 2.0 i XT, widelec twardy GT, bagaznik alu Trans...cos tam (przod, tyl), przyczepka samodzielka (alu i stal), opony Continental Explorer (moje ulubione).
co do spd'ow sa rozne opinie.... niektorym siadaja kolana przy spd'ach.... mnie sie spd'y nie podobaja bo nie chce byc skazany na jedne buty, ktore dodatkowo poza rowerem sa niewygodne, itp itd.....
Z tego cytatu to akurat wcale to nie wynika, bo bardzo różnie można go zinterpretować; np. że napęd XT i XTR jest bardziej żywotny od innych grup; bądź kaseta 8 jest bardziej żywotna od kasety na 7 i węższych
I haven't seen any test results, but my own guestimate is that in the best conditions (clean/dry/light or weak rider) 9sp wears out 25% faster than 8sp. But in the worst conditions (dirty/muddy/heavy and strong rider) it can actually wear out over twice as fast (100%+). (...) its easy and worthwhile to upgrade a 9sp bike to 8sp
Rozbawiasz mnie ciągnąc ten wątek. Nie umiesz odpuścić?
W kolarstwie przłejowym średnia opona to 35mm
Przeczytałeś na szybko kilka informacji o przełajach i udajesz znawcę
chociaż jeszcze dzisiaj twierdziłeś że kolarze przełajowi to ta sama grupa co kolarze szosowi, podczas gdy to zupełnie inni ludzie, inne gwiazdy
Oczywiście, że o limicie szerokości opony wiem, podobnie jak o zakazie tarcz, kolców itd. (jak chcesz sprawdzic to poszukaj sobie moich starszych postów na preclu, gdzie nie raz o tym były rozmowy) - i dlatego napisałem że taka jest średnia opona 35mm - bo większość zawodników wybiera właśnie najbliższą bądź równą limitowi szerokość.
14. The race is for CYCLO-CROSS BIKES ONLY. The use ofmountain bikes and road bikes is prohibited. There will be anexamination of bikes before the start and spot checks madethroughout the race. A cyclo-cross bike is a road bike withcyclo-cross tubulars/tyres and low gears. Bicycles must complywith the following regulations:* The structure of the bike connecting the saddle, pedals and forksshall be triangular* The component parts must be tubes or profiles, the form of whichis free from restriction. The minimum width shall be 25mm. Themaximum width shall be 80mm for the frame and 50mm for therear stays, forks and seat pillar.* Wheels of the bike may vary in diameter between 70cmmaximum and 55cm minimum, including the tyre. The width of thetyre cannot be more than 35mm.* Straight handlebars are permitted, providing the maximum widthdoes not exceed 50cm. The use of bar extensions is prohibited.Commissaire's decision will be final. The use of 27" or 700cmwheels in mountain bike frames will not be allowed.
Ale nie rozmawiamy tu o przepisach przełajowych, tylko o odporności na błoto. Jak wytłumaczysz fakt, że zawodnicy składający rowery na wyścigi, słynące z masy błota nie zakładają 8 rzędów, ba nawet 9 - tylko 10? Jak wytłumaczysz fakt, że hamulce zmieniają na błoto-odporne, a napędu jakos nie? Tutaj limitu UCI nie ma, możesz wybrać co chcesz. Dla mnie to koronny dowód, że gadanie o wiekszej odporności 8 na błoto można między bajki włożyć.