Autor Wątek: Stary Japończyk :-)  (Przeczytany 1661 razy)

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Stary Japończyk :-)
« 23 Maj 2013, 14:41 »
Co do ciśnienia, na razie trzymam się nie więcej, niż jakieś 6,3 bar i jest OK, może pecha po prostu miałem.

Teraz inne pytanie - chodzi mi po głowie zamontowanie "współczesnych" sterów, ale nie do końca ogarniam, które to te zintegrowane, które to A-head, itp ;-) Głownie mam na celu zamontowanie innego widelca, bo ten trochę straszy, a poza tym na ebayu po 100 dolców chodzi, aż żal używać ;-)

Przede wszystkim jednak nie ogarniam, co mam właściwie w rowerze zamontowane :-) Wg sprzedawcy widelec jest 1" gwintowany, a główka 1 1/8" (z zamontowaną przejściówką). Co więcej, jak widać z zewnątrz, mostek jest a-head, ale stery są nakręcane, mam rację? Próbowałem to rozkręcić, ale dzieje się coś dziwnego... Mostek normalnie zszedł, ale potem miałem problem, żeby tą "nakrętkę" odkręcić - na początku była mocno zaciśnięta, później coraz luźniej schodziła, aż nagle był dość znaczny opór... Nie chciałem na siłę próbować. Co z tym może być nie tak?

A teraz pytanie, jakiego rodzaju stery mogę tam zainstalować? Zintegrowane, półzintegrowane, niezintegrowane? Czy po prostu jakiekolwiek? Operacja zmiany sterów nie powinna być chyba zbyt skomplikowana dla kogoś, kto ma doświadczenie oraz narzędzia i nie powinna nieść za sobą żadnych niebezpieczeństw (czytaj - dla serwisu)?

Myślałem konkretnie o Accent Airplane. Oczywiście byłoby to skrajnie niehistoryczne ;-) Ale na necie jest dużo pozytywnych opinii o tych sterach (przy wykorzystaniu ich w terenowej jeździe), przy czym nie są ciężkie i są na łożyskach maszynowych, co mnie przekonuje.
http://allegro.pl/stery-accent-airplane-1-1-8-czarne-zintegrowane-i3198128 988.html

Jak macie jakieś ciekawe alternatywy, to dajcie znać :-) Moją uwagę przykuły również stery retro Xplosiv:
http://allegro.pl/nowe-kultowe-stery-xplosiv-alu-retro-chris-king-i3259337191.html
Jednak dyskwalifikuje je to, że - jak dla mnie - są po prostu nie sprawdzone (nie umiem znaleźć opinii użytkowników) - chyba, że macie inne zdanie na ich temat?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Stary Japończyk :-)
« 23 Maj 2013, 21:08 »
sprawdziłbym tą główkę. Zamontujesz tu tylko stery niezintegrowane (miski są na zewnątrz).
Cytuj
Próbowałem to rozkręcić, ale dzieje się coś dziwnego... Mostek normalnie zszedł, ale potem miałem problem, żeby tą "nakrętkę" odkręcić - na początku była mocno zaciśnięta, później coraz luźniej schodziła, aż nagle był dość znaczny opór... Nie chciałem na siłę próbować. Co z tym może być nie tak?
To jest najprawdopodobniej przejściówka w tym stylu http://allegro.pl/adapter-reduktor-ahead-22-2-28-6-redukcja-q-82s-i3264410621.html
Nie wiem czy nie jest prościej mocno dokręcić mostek na tym w celu wyjęcia (normalny mostek klasyczny kręci się trochę na boki, żeby go poluzować). Jeśli klin na dole nie przesuwa się to w dół walnij młotkiem przez deseczkę w śrubę na górze.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Stary Japończyk :-)
« 23 Maj 2013, 21:42 »
O, to chyba to :-) Dzięki za info. A co tam mogę wstawić za stery?

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Stary Japończyk :-)
« 23 Maj 2013, 21:49 »
np fsa the pig (te akurat pamiętam) albo inne o tej samej konstrukcji.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Stary Japończyk :-)
« 23 Maj 2013, 22:03 »
yhy. Tylko sprawdź, czy rama na pewno ma te 1 i 1/8, bo tego ze zdjęcia nie wywnioskuję :)

My home is where my bike is.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Stary Japończyk :-)
« 24 Maj 2013, 12:12 »
do takiego roweru - tylko Chris Kingi ;) :P a nie żadne - tfu - accenty!

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Stary Japończyk :-)
« 24 Maj 2013, 16:40 »
Do roweru za 800zł stery za 800zł? Ciekawe podejście ;-)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Stary Japończyk :-)
« 24 Maj 2013, 18:21 »
bez przesady - rower kupiłeś używany, to i stery możesz kupić używane ;) poza tym wielu widziałem, którzy kupowali rzecz starą i czasem solidnie zniszczoną za grosze (nie koniecznie rower - samochody, meble etc) i ładowali niemałe pieniądze w renowację Więc - biorąc pod uwagą że Ty roweru nie masz zniszczonego i kupiłeś go tanio jak na tę klasę - nie ma co do końca z inwestycjami odnosić się do kwoty zakupu :P

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Stary Japończyk :-)
« 24 Maj 2013, 19:39 »
Zupełnie się z Tobą zgadzam, tyle że naprawdę mnie nie stać na Chris Kingi :-) Rozmawiasz z biednym studentem! Muszę przyznać, że rower jest fajny, kultowy, ma duszę, jest retro i w ogóle, ale jednak kupiłem go przede wszystkim ze względów praktycznych i na razie tego będę się trzymał. Kiedyś, jak już końcu zostanę milionerem, to obiecuję Ci, że pięknie go odpicuję ;-) Jednak na razie wolę dołożyć do lepszych Marathonów albo na przykład Bomberka Z2, a stery wsadzę tanie, skoro różnica to przede wszystkim kilka gram...
BTW co sądzisz o pomyśle wstawiania tu bombera? Na retromtb.pl fachowo mi koledzy poradzili, że trochę za wysoki będzie, jednak ciekaw jestem Twojego zdania - na ile faktycznie zrobi to różnicę w zwykłym ujeżdżaniu leśnych szutrów... Bo pojawił się ciekawy na allegro:
http://allegro.pl/marzocchi-z2-i3273598473.html
I jeszce jeden mam problem, bo nie umiem znaleźć środkowej zębatki, bo ta już jest trochę zajechana i boję się, że nie przyjmie nowego łańcucha - rozstaw śrub (jest ich 5) to 55/87 mm (mierzone linijką - więc mniej więcej), jest to chyba dość nietypowy standard?
P.S. tylna przerzutka to RD-560 :-)

« Ostatnia zmiana: 24 Maj 2013, 20:25 Rolf »

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Stary Japończyk :-)
« 24 Maj 2013, 20:34 »
P.S. tylna przerzutka to RD-560 :-)
a nie chciałbyś się wymienić na identyczną wizualnie ale ciut nowszą dedykowaną do 8 z tyłu Ja ideologicznie w rowerze chciałbym właśnie 560 bo  tej serii jest reszta LXa Moja jakieś 500-600km temu była nowa, teraz ma 1 rysę chyba


co do Bombera - istotnie jak na swoje 63mm jest wysoki Ja wiem że to fajny widelec (kąpiel olejowa, sprężyny, więc od czasu do czasu czeka Cię zmiana uszczelek i oleju jedynie), ale bardziej bym celował w Judy z kąpielą olejową (rocznik 2000, choć wizualnie pewnie słabiej się zgra, oferuje te same właściwości eksploatacyjne sprężyny w kąpieli, oraz system all-travel czyli możliwość ustawienia skoku widelca na 63-80-100mm Czyli - na teraz będziesz miał 63mm niższe niz bomber z możliwością powiększenia skoku i dostosowania do geo innej / nowszej ramy)

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Stary Japończyk :-)
« 24 Maj 2013, 20:48 »
O, to ciekawe. Myślałem, że z małym skokiem są tylko starsze Judy na elastomerach. Hmm, to może faktycznie będzie dobry pomysł.
A co do przerzutki, to w sumie dla mnie nie robi to różnicy czy mam jedną czy drugą, więc możemy się zamienić :-)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Stary Japończyk :-)
« 24 Maj 2013, 21:28 »
no to będę bardzo wdzięczny!
wyślę Ci moją wraz z pedałami (bo ostatnio w weekendy ciężko mi się z kims spotkać...)
 

Offline Mężczyzna Rolf

  • Wiadomości: 1036
  • Miasto: Chorągwica k. Wieliczki k. Krakowa
  • Na forum od: 12.07.2011
Odp: Stary Japończyk :-)
« 25 Maj 2013, 13:56 »
Może trochę głupie pytanie... Ale kto pyta, nie błądzi :-) Mam z tyłu klocki hamulcowe, na których napisano "Gigapower Ceramic" firmy Mounty Special. Czy to oznacza, że nadają się wyłącznie do obręczy z okładziną ceramiczną? Moje Aclassy chyba nie są ceramiczne?
I jeszcze jedna prośba, spójrzcie swoimi fachowymi forumowymi oczami na te obręcze, zużyte to one chyba nie są? Bo raczej pójdą na sprzedaż, a nie chcę wciskać ludziom bubla.
Pozdrawiam :-)

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Stary Japończyk :-)
« 27 Maj 2013, 17:45 »
przyłóż linijkę do ścianki obręczy (w kierunku jakbyś przedłużał szprychę) - jeśli jest mocno wytarta to będzie wyraźnie widać że linijka styka się  z obręczą jedynie przy rantach a w środku gdzie pracują klocki jest dziura
Jeśli zrobisz dobre zdjęcia, tak żeby ten "pomiar" było wyraźnie widać nikt nie będzie mial pretensji że stan był nierzetelnie opisany

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum