Autor Wątek: Accent Nordkapp z Lublina  (Przeczytany 2623 razy)

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 273
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Accent Nordkapp z Lublina
« 28 Maj 2013, 22:56 »
Przedstawiam Wam swój rower:

Dane techniczne:
- rama Accent Nordkapp 20", alu. 7005 T6
- amortyzator Suntour NCX Lite Lo,
- stery Accent
- kaseta Shimano CS-HG 41-7 11-28,
- korby Alivio 48-38-28,
- łańcuch HG-40,
- obie przerzutki Deore LX,
- klamki hamulców Deore LX,
- manetki Deore LX
- obręcze Alexrims ACE 18, szprychy CN Spoke,
- piasty Novatec NT-751 i NT-802,
- opony CST 700x40 i na zmianę slicki Rubena 700x35,
- pedały VP- 196 na maszynówkach,
- suport Neco też maszynówki,
- hamulce V-Brake Tektro C-310,
- kierownica Kalloy,
- rogi Tranz-X,
- siodełko Wheeler,
- bagażnik jakiś niefirmowy, ale mocny,
- waga 13,07 kg.

Plany na przyszłość:
-lepsze hamulce,
- lepsze oświetlenie.

Wcześniej jeździłem na starym Wheleerze 1600 rocznik 99. Fajny był, ale niestety uległ zniszczeniu. To co z niego zostało, teraz jest w nowym rowerze.



« Ostatnia zmiana: 15 Paź 2013, 21:35 Marek_lbn »
Fuji Sportif 1,5 D, Accent Nordkapp.

Offline Mężczyzna Freud

  • Wiadomości: 2649
  • Miasto: Zielona Góra
  • Na forum od: 16.06.2011
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 29 Maj 2013, 01:28 »
Piękny :D Mam rower na tej samej ramie ;)
"Życie jest jak jazda na rowerze, żeby utrzymać równowagę musisz poruszać się do przodu." - A. Einstein
"Wax, to tylko kwestia czasu kiedy "Podróże z dziećmi" stanie się twoim najważniejszym działem" - Cinek

Offline Mężczyzna marcinzet

  • ex rumburak666
  • Wiadomości: 275
  • Miasto: Łapy
  • Na forum od: 22.01.2013
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 29 Maj 2013, 08:09 »
No, fajnie wygląda tylko ja bym poszukał mocniejszego bagażnika z jak najmniejszą ilością śrubek.

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 273
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 29 Maj 2013, 11:32 »
No, fajnie wygląda tylko ja bym poszukał mocniejszego bagażnika z jak najmniejszą ilością śrubek.

Na teraz wystarczy. Dużo jeżdżę z córką w foteliku. To jest w sumie ok. 18 kg i jest ok.
Nad lepszym bagażnikiem pomyślę później.
Fuji Sportif 1,5 D, Accent Nordkapp.

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 273
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 10:46 »
Witam.
Doszedłem do wniosku, że zmodyfikuję sprzęt na bardziej szosowy i w związku z tym mam kilka pytań:
- widelec sztywny( carbon, aluminium, stal? Muszą być piwoty bo zostają V-B), skłaniam się do carbonu ze względu na masę - jaki wybrać? Między aluminiowym i dobrym stalowym jest mała różnica w wadze.
-korba szosowa 2 rz. np.50-39 lub 53-39, czy będzie współpracowała z obecną przerzutką Deore? Lub zostaje Alivio 48-38-28.
-kaseta szosowa 8 rz. np. 13-25, 12-23, 12-21. Przerzutka Deore LX. Z obsługą nie powinno być problemu?
-opony 700x25 lub 28. Teraz mam 700x35.
- w przyszłości kierownica i sztyca carbon.

Jeżdżę 99% po asfalcie i chcę zejść z wagi. Obecna to sam rower 13,07, a ze wszystkimi dodatkami typu bidon, lampki, pompka, bagażnik(musi zostać, bo dużo jeżdżę z córką w foteliku i sakwami), itp waży 14,75 kg . Obecnie bez wysiłku po płaskim jeżdżę 25-28 km/h.
Zmieniając wszystko co napisałem powinienem zejść z wagi minimum 2 kg. Dobrze myślę? Czy da radę więcej?
Fuji Sportif 1,5 D, Accent Nordkapp.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 12:45 »
Dobrze myślę? Czy da radę więcej?
Tylko po co? :P Dużo szybciej z tego powodu nie pojedziesz, a szosówką i tak się nie stanie (chociażby z powodu zupełnie innej geometrii ramy).

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 12:50 »
Najważniejsze to dobrać dobry widelec, by rower nie stracił na geometrii. Poszukaj takie z carbonu (o wiele łatwiej spotkać niż stalowy) kompensujące długość amortyzatora.

A dalej w carbon nie ma co pchać się do roweru wyprawowego i lepiej schudnąć 5 kg. :)

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 273
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 17:15 »
Tylko po co? :P Dużo szybciej z tego powodu nie pojedziesz, a szosówką i tak się nie stanie (chociażby z powodu zupełnie innej geometrii ramy).

Nie chcę robić szosówki tylko bardziej przystosować go do jazdy po szosie. Żeby jeździło się lepiej, łatwiej i przyjemniej. Po co wozić zbędne kilogramy.
Chciałbym zrobić coś typu Merida Speeder.
Fuji Sportif 1,5 D, Accent Nordkapp.

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 273
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 17:17 »
Najważniejsze to dobrać dobry widelec, by rower nie stracił na geometrii. Poszukaj takie z carbonu (o wiele łatwiej spotkać niż stalowy) kompensujące długość amortyzatora.

Od osi piasty do podstawy sterów jest ok 44 cm.
Ciężko znaleźć carbonowy z piwotami za rozsądne pieniądze.
Fuji Sportif 1,5 D, Accent Nordkapp.

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7334
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 17:24 »
Nie chcę robić szosówki tylko bardziej przystosować go do jazdy po szosie. Żeby jeździło się lepiej, łatwiej i przyjemniej. Po co wozić zbędne kilogramy.
Chciałbym zrobić coś typu Merida Speeder.
Dużo więcej da założenie baranka i opon z gładkim bieżnikiem niż polowanie na kilogramy. Wpychanie przełożeń z szosy jest bez sensu.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 273
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 18:52 »
Kasety szosowe mają skok co ząbek i łatwiej dobrać optymalne przełożenie. O to mi właśnie mi chodzi.
Fuji Sportif 1,5 D, Accent Nordkapp.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1830
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 22:24 »
 
Tylko po co? :P Dużo szybciej z tego powodu nie pojedziesz, a szosówką i tak się nie stanie (chociażby z powodu zupełnie innej geometrii ramy).
Nie chcę robić szosówki tylko bardziej przystosować go do jazdy po szosie. Żeby jeździło się lepiej, łatwiej i przyjemniej. Po co wozić zbędne kilogramy. Chciałbym zrobić coś typu Merida Speeder.
Też chciałem tak przerobić swojego Treka 7300. Miał być szybki na szosie. W ostatecznym rozrachunku zakupiłem Meridę Speeder. Choć już dawno temu przeszło mi jej odchudzanie. Teraz przekształcam ją w lekki rower turystyczny do jazdy szosowej. Więcej o moim Spederze TUTAJ. W planach mam  m.in.wymianę widelca na inny, tak żeby zmieściła się opona w rozmiarze 28x700
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

Offline Mężczyzna Marek_lbn

  • Wiadomości: 273
  • Miasto: LUBLIN
  • Na forum od: 28.05.2013
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 22:29 »
  W planach mam  m.in.wymianę widelca na inny, tak żeby zmieściła się opona w rozmiarze 28x700

A teraz nie wejdzie 28mm?
Ile ten widelec kosztował?
Fuji Sportif 1,5 D, Accent Nordkapp.

Offline Mężczyzna 4gotten

  • Wiadomości: 1830
  • Miasto: Stargard
  • Na forum od: 26.08.2012
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 13 Wrz 2013, 22:38 »
ledwo mieści się tam 20x700. Niestety, nie był to do końca udany zakup. Jeśli chodzi o wagę i jakość wykonania to jest bez zarzutu, klasa światowa  :wink:  Z drugiej strony jego małe wymiary wymusiły użycie wąskich opon. Zorientowałem się dopiero kiedy sztyca była już przycieta i widelec zamontowany. Nie było nawet jak reklamować. Jeżdżę już tak ponad dwa lata. Przed przyszłorocznym sezonem rower będzie modyfikowany. Niska waga nie jest już priorytetem. Widelec kupiłem na wyprzedaży chyba za ok. 400 zł.
dalej przed siebie... najlepiej po asfalcie ;-)

mariobiker

  • Gość
Odp: Accent Nordkapp z Lublina
« 14 Wrz 2013, 19:26 »
Super sprzęcik Marku  ;D
Z tego co piszesz chcesz wymienić amorek na sztywniaka i słusznie. Skoro zamierzasz jeździć po asfalcie amor jest tylko dodatkowym balastem. Ja tak zrobiłem w góralu-mieszczuchu. Najlepsza opcja to taki widelec :
http://allegro.pl/mosso-disc-only-780-g-czarny-26-28-i3540931676.html
Trzeba tylko upolować wersję pod V- brake. W jednym rowerze mam w nim koło 26" z oponą 26x1,5 a w drugim koła 28" z oponą 28x15 (Schwalbe Marathon ). Jednak przy kołach 28" trzeba brać widelec DISC i przejść na tarcze (np. mechaniczny)
« Ostatnia zmiana: 14 Wrz 2013, 19:32 mariobiker »

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum