Autor Wątek: KROSS LevelA6  (Przeczytany 994 razy)

Offline Mężczyzna globalbus

  • Wiadomości: 7335
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.05.2011
    • blog podróżniczy
Odp: KROSS LevelA6
« 19 Cze 2013, 17:54 »
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,przytoczona w wypowiedzi,opona o szerokości typowej kolarki ma wyższe opory toczenia niż szersza opona?
Przy tym samym ciśnieniu - jak najbardziej.
http://www.schwalbe.com/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/?gesamt=47&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=143&tn_mainPoint=Technik

Opory toczenia pomiędzy slickiem wąskim, a slickiem szerokim są moim zdaniem pomijalne w porównaniu do oporu powietrza, które wytwarzają obie opony.

My home is where my bike is.

Offline Mężczyzna qbab

  • Wiadomości: 1293
  • Miasto: łódzkie
  • Na forum od: 25.12.2011
Odp: KROSS LevelA6
« 19 Cze 2013, 19:47 »
200 kilometrów, kurcze podziwiam, ja na nim po czterdziestu nie czuję dłoni, tak mi cierpną. No ale co się dziwić, rower praktycznie nowy, ciało nie przyzwyczajone :)

Dla mnie zabójcze są proste kierownice. Pomyśl nad giętą. Pożycz od kogoś (zmiana kierownicy to kilka minut pracy, chyba że chwyty się zapieką) albo kup jakąś za 20zł.
Nie byłem przekonany do rękawiczek rowerowych ale kupiłem na próbę w Lidlu i na prawdę poprawiają komfort dłoni, również cieplny w temperaturach ok 5-10 st C kiedy to na zimowe za ciepło a bez za zimno (ale są niestety mało trwałe).

Offline Mężczyzna ppiotr

  • Wiadomości: 535
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.10.2012
Odp: KROSS LevelA6
« 19 Cze 2013, 19:54 »
Co do tak szybkiego cierpnięcia dłoni to proponowałbym zacząć od przejrzenia i może nieco poprawienia swojej diety.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10714
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Odp: KROSS LevelA6
« 19 Cze 2013, 21:20 »
Możesz rozwinąć tę myśl?
Mnie łapska drętwieją szybko, ale jaki wpływ na drętwienie ma dieta?

Offline Mężczyzna ppiotr

  • Wiadomości: 535
  • Miasto: Warszawa
  • Na forum od: 03.10.2012
Odp: KROSS LevelA6
« 19 Cze 2013, 21:38 »
Takie sytuacje spowodowane są często brakiem witaminy B6 oraz potasu/magnezu. Nie chodzi mi o to, żeby się od razu "suplementować", ale spożywać ryby/mięso, poczciwe ziemniaki (najlepiej bez soli i na parze) no i banany ;-)

Oczywiście powyższe nie musi być przyczyną. Inną może być niedokrwienie albo ogólne kłopoty z krążeniem. Na pewno dociskając dłonią do kierownicy powoduje się ucisk, który powoduje lokalne niedokrwienie. Stąd często pomagają dobre rękawiczki.

Gięta kierownica z gąbką jest niezłym rozwiązaniem. Chętniej zmienia się położenie dłoni (ucisk i jego lokalizacja częściej się zmienia) a dodatkowo gąbka amortyzuje lokalny ucisk.

Swego czasu miałem problem z drętwieniem stóp wpinając się na dłuższy czas w SPD. Przyczyną okazały się zbyt obcisłe skarpetki :)

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: KROSS LevelA6
« 19 Cze 2013, 21:51 »
u mnie w krossie siodełko jest ustawione dość mocno dziobem do dołu  i to jest jedyny rower , w którym preferuję takie ustawienie, możesz spróbować

ja na nim po czterdziestu nie czuję dłoni, tak mi cierpną

też miałem to samo na początku, da się przyzwyczaić spokojnie do rowerka, kwestia czasu i kilometrów

Offline Mężczyzna StoProcentSok

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 18.06.2013
Odp: KROSS LevelA6
« 19 Cze 2013, 23:16 »

siodło uniosłem o ok. 2 cm - plecy puściły w 1-ym miejscu, chwyciło w drugim, drętwieć zaczęły serdeczny i długi ręki PRAWEJ


No nie wierze, rozumiem, że to jest możliwe, ale uniosłem siodło sporo wyżej, pojeździłem około 30 kilometrów i zamiast całej dłoni cierpnie tylko palec serdeczny, rzeczywiście robota dla zegarmistrza :)
A propo diet to jestem osobą która przez pięć lat uprawiała dość często gęsto kilka sportów do tego badania krwi co dwa lata, wszystko w normie więc czasami to po prostu nacisk i nowa  pozycja dla naszego ciała :)
"When you want to give up, just remember why you started"

Offline Mężczyzna łatośłętka

  • Skup i ubój. Rozbiór.
  • Wiadomości: 8789
  • Miasto: nie, wioska
  • Na forum od: 21.03.2013
Odp: KROSS LevelA6
« 20 Cze 2013, 08:46 »

StoProcent racji!, jednak większą powierzchnię styczności /jakby powierzchnia 'ugniotu' opony/ z podłożem mają właśnie opony WĘŻSZE. Opony na kolarkach zwyczajowo są węższe ze względu na korzyść mniejszej wagi, oporu powietrza. Opór toczenia jest większy.

Powodzenia  ;)
Nie zgodzę się z Tobą.
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem,przytoczona w wypowiedzi,opona o szerokości typowej kolarki ma wyższe opory toczenia niż szersza opona?
Nie bierzesz pod uwagę,że wąska opona to dużo wyższe ciśnienie dopuszczalne,więc w praktyce opory toczenia znacząco niższe.Oczywiście w całych rozważaniach bierzemy pod uwagę,twarde podłoże.
Oczywiście masz rację,że głównym czynnikiem generującym opory toczenia jest rodzaj bieżnika,rodzaj mieszanki z jakiej jest wykonany.

'/.../ Szersza opona ma krótszą powierzchnię przylegania opony do podłoża i mniej głęboko się zapada. Opona mniej się deformuje, opór toczenia jest mniejszy. W przypadku wąskich opon, powierzchnia przylegania opony do podłoża jest wąska i długa, głębokość wgniecenia/odcisku i deformacja opony są większe. Ramię dźwigni deformacji jest dłuższe - zwiększa to opór toczenia. Rowery wyścigowe mają węższe opony ze względu na lepszą aerodynamikę i mniejszą wagę, akceptują większy opór toczenia. /.../'

TREKKINGBIKE 3-2013 artykuł 'Gruba toczy się lepiej'

Patrz też:

http://www.schwalbe.de/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/?gesamt=47&flash=1&ID_Land=1&ID_Sprache=1&ID_Seite=16&tn_mainPoint=Technik

http://www.schwalbe.de/gbl/en/technik_info/rollwiderstand/?gesamt=48&flash=1&ID_Land=38&ID_Sprache=2&ID_Seite=143&tn_mainPoint=Technik


Sytuacją wyjściową tej wymiany opinii jest rower StoProcentSoku. Pisał m.in. o oponach węższych dla celu ułatwienia pokonywania odległości. W tym kontekście był mój wpis j.w.

W kontekście hołdowania poglądowi 'węższe opony są szybsze', było dość wiele publikacji mit ten empirycznie obalający. Od czasu udanego powrotu 'balonów' na okołorowerowy rynek, rzesze reprezentujące ten pogląd topnieją. Posiada to zwłaszcza znaczenie w dziedzinie tematyki tego Forum.

Kilka tabelek (nie czytałem):

http://www.fietsersbond.nl/sites/default/files/test_schwalbe.pdf

Dla celu rozpoznania sytuacji:

http://www.schwalbe.de/gbl/en/technik_info/reifenmasse/index.php5?flash=1&gesamt=27&ID_Land=1&ID_Sprache=1&ID_Seite=12&tn_mainPoint=Technik&tn_subPoint=

Jeszcze o ciśnieniu:

http://www.bikequarterly.com/images/BQTireDrop.pdf


/.../cierpnie tylko palec serdeczny/.../


Serdeczny, to jak nic drętwota, której rzeczywistym podłożem jest relacja/związek dwojga ludzi, w Twoim przypadku zdrowy-bo-naturalny, organiczny opór mężczyzny przed chorobotwórczymi okowami monogamii -> obrączka na serdeczny, to już, chopie, koniec. Niektórzy na serdecznym mają nawet trwały uwiąd  :icon_cry:

Zajrzyj ew. tu:

http://sheldonbrown.com/pain.html

Choć - w ten sposób - leczył będziesz jedynie objawy. Przyczyny są zgoła innej natury (nie ten wątek i forum).

Parafrazując reklamę firmy oponiarskiej dla potrzeb podrozerowerowe.info: Większość mężczyzn zdradza swoje kobiety ... Oby tylko z dobrą gumą!

Wówczas bezpieczniej w drodze, szybciej w chacie. Żeby jeszcze zdążyć pozmywać!


tutaj jestem łatoś, odtąd łętka ... łatośłętka!

Offline Mężczyzna Żubr

  • Wiadomości: 2479
  • Miasto: Poznań
  • Na forum od: 03.11.2010
Odp: KROSS LevelA6
« 22 Cze 2013, 12:38 »
Ja mam jeszcze pytanie, z którego roku to jest rower? Tak patrzę na model z tego roku i stwierdzam ,że 3 tysięcy bym nie dał za niego.

Offline Mężczyzna StoProcentSok

  • Wiadomości: 36
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 18.06.2013
Odp: KROSS LevelA6
« 22 Cze 2013, 19:17 »
To model z roku 2009, ale nie dałem za niego trzech tysięcy, nie stać mnie na takie luksusy ;p Zakupiłem go za około 1300 bez opon, siodełka, tylnej przerzutki oraz tylnego hamulca. Zamiast tarczówki na tył poleciało Shimano Deore LX starego typu, siodełko Setlaz Kevlar, opony Kenda 2,1 cala i dokupiłem Shimano SLX za 50zł plus Shimano z klasy niżej którą dostałem w tych 1300zł do zestawu. Wydaje mi się, że to dobra cena, biorąc pod uwagę fakt, że cała reszta jak w zestawie a z roku na rok te zestawy tracą na klasie. A gdybym posiadał 3 klocki do przeznaczenia na rower to już bym leciał po level b6 ;p 
"When you want to give up, just remember why you started"

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum