Autor Wątek: Rower dla poprawy ogólnej kondycji  (Przeczytany 819 razy)

Offline Mężczyzna TheArt

  • Wiadomości: 7
  • Miasto: silesia
  • Na forum od: 01.07.2013
Rower dla poprawy ogólnej kondycji
« 1 Lip 2013, 04:22 »
Witajcie,
trafilem na to forum szukając informacji o rowerach, jako że jest tu mnóstwo znawców tematu postanowiłem napisac. Bedzie mi miło jeżeli ktoś zechce podzielić się swoją wiedzą.

Otóż uprawiam sport który wymaga kondycji a jest nim tenis ziemny. W zimie trenuję na bieżni, w lecie biegam ale chciałbym spróbować pojeździć na rowerze. Kiedyś miałem rower i nie lubiłem jeździć, był to góral a jakże z wielkimi i szerokimi kołami. Był ciężki i mało wygodny. Więc chciałbym kupić rower dla różnej długości tras, początkowo krótkich potem coraz dłuższych. Sportowo wyczynowo jeździć nie chcę dlatego przeznaczam na ten zakup do 1000zl, ale bardziej niż konkretnych modeli chciałbym uzyskać od Was informacje na co zwrócić uwagę i co wybrać.

1. Zacznijmy od rodzaju roweru. Chcę żeby był w miarę lekki. To podstawa gdyż będę go wnosił po schodach. Wybrać rower MTB, crossowy czy szosowy, mieszkam w centrum miasta i jeździłym raczej po płaskim terenie + parki, typowo górskie zjazdy raczej mnie nie bawią, więc płasko z dziurami + drobne pagórki i czasem jakieś nierówne trawniki, mam blisko las więc też ewentualnie ścieżki w lesie.

2. Rama sztywna czy amortyzowana? Czytałem forum i zdania macie podzielone, aczkolwiek pod tekstem wymienię kilka opcji, może coś wybierzecie i powiecie czy warto. Ogólnie to czy warto brać amortyzatory czy sztywną ramę? Szczególnie że będę kupował raczej rower używany.

3. Hamulce. Czy wybrać tarczowe czy v-breake? Które będą pewniejsze? Wiele osób z forum chwali tarcze.

Teraz napiszę kilka elementów które wyczytałem w ofertach rowerów którym się przyglądam, prosilbym abyście mi napisali co to warte.

MTB
RAMA
Aluminiowa, amortyzowana z dumperem Bulls

AMORTYZATOR/WIDELEC
SR Suntour XCT

PRZERZUTKA TYLNIA
Shimano Deore

PRZERZUTKA PRZEDNIA
Shimano 050

ILOŚĆ BIEGÓW
3x7 (21)

KORBA
Shimano

KASETA
Shimano

MANETKI/KLAMKOMANETKI
Shimano z wyświetlaczem

HAMULCE
Przód- tarczowy  Tektro, tył-   V- Brake  Tektro

OBRĘCZE
Aluminiowe- Schurmann, Bulls

SZTYCA
Aluminiowa

MOSTEK
Aluminiowy

SIODŁO
Velo

Rower nazywa się Bulls Ed100 i mogę go kupić za 500zl.

inny rowerek to

MTB
AMORTYZATOR PRZÓD SR SUNTOUR
AMORTYZATOR TYŁ DNM
RAMA -51 CM
ALUMINIOWY

PRZERZUTKA PRZÓD- SHIMANO
PRZERZUTKA TYŁ- SHIMANO TOURNEY
KORBA-OFMEGA
KASETA-7
ŁAŃCUCH-Z

PIASTA PRZÓD- QUANDO
OBRĘCZE KÓŁ- TRACK
OPONY- 26''

to raczej jakis skladak z marketu, nazywa sie GTX FIRE BIRD i cena 450zl

albo
MTB
RAMA: aluminiowa, alu 7005, rozmiar 18" (46 cm), koła 26"
AMORTYZATOR: RST + tył
PRZERZUTKA TYLNIA: Shimano 7 Speed
PRZERZUTKA PRZEDNIA: Shimano 7 Speed
KORBA: Shimano
MANETKI: Shimano v-breake
KLAMKI:  Shimano v-breake
HAMULCE: v-breake Promex
PIASTY: aluminiowe
OBRĘCZE: Etrto
OPONY: Kenda, Duro
MOSTEK: Wheeler
KIEROWNICA: Wheeler
SZTYCA: Wheeler
SIODEŁKO: Wheeler

Nazywa sie FULL WHEELER 990 CZX ten bardziej znany, cena 500zl

albo

MTB
WYSOKOŚĆ RAMY: 50 cm (20 cali)
DŁUGOŚĆ RAMY: 57 cm
Rama Aluminiowa na łożyskach maszynowych, cieniowana
Przerzutka tył DEORE LX
Kaseta 9-rzędowa
Przerzutka przód DEORE LX
Amortyzator MANITOU BLACK fluid flow dumping
Opony 26 x 2,1 cala
Obręcze RIGIDA ALEXRIMS dwukomorwe, kapslowane
Obie piasty przód/tył DEORE LX
Hamulec przód DEORE LX z nowymi, drogimi klockami
Hamulec tył V-break NOWY alhonga (na życzenie mogę dorzucić stare lx-y)
Klamkomanetki DEORE LX
Korba DEORE LX
Kierownica + mostek RICHEY

nazywa sie FOCUS BLACK RIDER

Napiszcie czy ktorys z nich jest wart zakupu albo napiszcie jakies inne modele badz tez za jakimi elementami sie rozgladac.

Offline Mężczyzna hansglopke

  • Wiadomości: 2643
  • Miasto: Zduńska Wola
  • Na forum od: 22.02.2013
Skoro tenis, to zakładam, że jesteś słusznego wzrostu. Jak chcesz mieć wygodny rower to spójrz tutaj: http://forum.poziome.pl/index.php.
"Rower do ultra musi być przede wszystkim wygodny. Reszta jest mniej ważna."  - Turysta

Offline Mężczyzna TheArt

  • Wiadomości: 7
  • Miasto: silesia
  • Na forum od: 01.07.2013
Ten link prowadzi do jakiegos forum, mam 175cm wzrostu, 80kg wagi.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10714
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Ten link prowadzi do jakiegos forum, mam 175cm wzrostu, 80kg wagi.
Tiaaa...
A jak mój kolega na lekcji polskiego powiedział "Alcybiades był wysoki i sprawiedliwy" to się wszystkie dzieciaki zaczęły śmiać  :D

Offline Mężczyzna TheArt

  • Wiadomości: 7
  • Miasto: silesia
  • Na forum od: 01.07.2013
Jak nie chcecie nie piszcie.

Offline Mężczyzna yoshko

  • Administrator
  • Kto smaruje ten jedzie.
  • Wiadomości: 15533
  • Miasto: Strzelce Opolskie - Biała Podlaska
  • Na forum od: 11.06.2009
    • Blog Yoshkowy
Już się nie odzywamy :)

Offline Mężczyzna hansglopke

  • Wiadomości: 2643
  • Miasto: Zduńska Wola
  • Na forum od: 22.02.2013
Ten link prowadzi do jakiegos forum, mam 175cm wzrostu, 80kg wagi.

A na tym forum możesz poszukać roweru np. w galeriach.
"Rower do ultra musi być przede wszystkim wygodny. Reszta jest mniej ważna."  - Turysta

Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Otóż uprawiam sport który wymaga kondycji a jest nim tenis ziemny. W zimie trenuję na bieżni, w lecie biegam ale chciałbym spróbować pojeździć na rowerze. Kiedyś miałem rower i nie lubiłem jeździć, był to góral a jakże z wielkimi i szerokimi kołami. Był ciężki i mało wygodny.
Góral z definicji musi być ciężki i mało wygodny :P

1. Zacznijmy od rodzaju roweru. Chcę żeby był w miarę lekki. To podstawa gdyż będę go wnosił po schodach. Wybrać rower MTB, crossowy czy szosowy, mieszkam w centrum miasta i jeździłym raczej po płaskim terenie + parki, typowo górskie zjazdy raczej mnie nie bawią, więc płasko z dziurami + drobne pagórki i czasem jakieś nierówne trawniki, mam blisko las więc też ewentualnie ścieżki w lesie.
Skoro chcesz ćwiczyć kondycję nie sugeruj się za bardzo masą. Jeśli bawi Cię szybka jazda po asfalcie bierz szosę (ostatnio coraz mniej go na drogach :( zaczynam doceniać szersze opony), jeśli teren bierz górski. Jeśli
pomiędzy - trekking lub cross.

2. Rama sztywna czy amortyzowana? Czytałem forum i zdania macie podzielone, aczkolwiek pod tekstem wymienię kilka opcji, może coś wybierzecie i powiecie czy warto. Ogólnie to czy warto brać amortyzatory czy sztywną ramę? Szczególnie że będę kupował raczej rower używany.
Po pierwsze zdecyduj jaki typ roweru chcesz. O szosę z amortyzacją bardzo trudne, choć nie jest to niemożliwe ;) Przy takim budżecie jednak o amortyzatorach lepiej nawet nie rozmyślać.

3. Hamulce. Czy wybrać tarczowe czy v-breake? Które będą pewniejsze? Wiele osób z forum chwali tarcze.
Podobno z mechanicznych tarczowych dobre są tylko BB7 - całkiem fajne, choć denerwowało mnie ustawianie klocków. Na asfalt wystarczą cantilevery/v-brake. Póki nie jeździ się w śniegu lub w błocie, hamulce szosowe wystarczają.

Rozpiska części bez zdjęć jest niewiele warta. Co z tego, że są dobre komponenty skoro mogą być zużyte?
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10714
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
O marketowym fullu za 450 zł (ten drugi) to nawet nie myśl.
Nawet jeśli jest fabrycznie nowy.

Offline Mężczyzna TheArt

  • Wiadomości: 7
  • Miasto: silesia
  • Na forum od: 01.07.2013
Moglibyście zerknąć na fotki czy warto to brać, dziwne ma te spawy

http://www.aukcjoner.pl/gallery/013676872-1.html#I1


Offline Mężczyzna worek_foliowy

  • Wiadomości: 10327
  • Miasto: Kraków
  • Na forum od: 11.02.2012
Heh na czterech forach ten sam temat ;)

Kawał żelastwa z tego roweru. Spawy dziwne, widocznie nie chciało się ich szlifować ;) Stan ok, napęd praktycznie bez śladów zużycia.
Janus: "Generalnie nie ogarniam 3D i notorycznie wpadam na ściany, chodzę w kółko [...]"

Offline Kobieta magda

  • Wiadomości: 3335
  • Miasto: Tröjmiasto
  • Na forum od: 19.12.2011
    • Przejażdżkowe zapiski
Po co ci pełna amortyzacja? Może zadaj sobie trochę trudu i dowiedz się do czego poszczególne rowery służą? Poza tym przeczytaj, co jest tematyką tego forum.


Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10714
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
1. Zacznijmy od rodzaju roweru. Chcę żeby był w miarę lekki.
Chcesz lekki, ale wybierasz same ciężkie kloce. Na dodatek z pełną amortyzacją.
Nie widzisz sprzeczności? Przecież amortyzacja zwiększa masę roweru.

Zresztą po jaką cholerę ci pełna amortyzacja do jazdy w warunkach, które podajesz?

Sam piszesz, że miałeś górala i był za ciężki, a teraz próbujesz wybrać kolejnego ciężkiego kloca.
Za 450-500 zł to możesz kupić sam amortyzator, ale nie porządny rower z pełną amortyzacją.

OBRĘCZE: Etrto
ETRTO to nie marka obręczy tylko European Tire and Rim Technical Organization, w praktyce tym skrótem oznacza się system oznaczeń rozmiaru opon i obręczy.

Offline Mężczyzna TheArt

  • Wiadomości: 7
  • Miasto: silesia
  • Na forum od: 01.07.2013
Czyli złom, więc mam wybrać coś ze sztywną ramą ale z amortyzowanym widelcem tak? Czym się różni MTB od crossa zakładając że zmienię opony? Chciałbym crossa ale nie widzę nic wartego uwagi, jedyny to ten Lazaro ale on ciężki, waży 15kg a co niektóre używane MTB nawet 12kg i tańsze.

Offline Mężczyzna Borafu

  • Moderator Globalny
  • Wiadomości: 10714
  • Miasto: Łódź
  • Na forum od: 02.04.2010
Nie wiem co masz wybrać. Wiem, że te rowery, które pokazałeś mi się nie podobają i myślę że dobrz by było żebyś się najpierw spokojnie zastanowił czego szukasz, bo przekazujesz sprzeczne dane.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum