Autor Wątek: Trek 930  (Przeczytany 1490 razy)

Offline Mężczyzna wytumaje

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: Bognor Regis
  • Na forum od: 01.04.2013
    • slomianykapelusz.pl
Trek 930
« 25 Lip 2013, 13:48 »
Rower prawie skończony. Pozostało wymienić support, korbę(Alivio FC-M410) i założyć chwyty(Ergon GP1)
Rama
Trek 930 1993r.
Siodełko
Brooks B-17 S
Koła
Obręcze
Mavic Ex 721 36 szprych, srebrne
Piasty tylna
Shimano Deore XT FH-T780
Piasta przednia
Shimano Deore XT HB-T780
Szprychy
DT Champion
Opony
Schwalbe marathon plus tour 26x2.00
Napęd
Kaseta
Shimano MegaRange CS-HG 41, 11-34T, 8s
Łańcuch
Connex 808
Przerzutka tylna
Shimano Deore XT RD-M739
Przerzutka przednia
Shimano Altus A10 (do wymiany, tylko jeszcze nie wiem na jaką)
Korba
Shimano Altus A10, 26/36/46 (do wymiany)
Manetki
Shimano Alivio SI-M410 3X8
Suport
Nie wiem jaki jest w oryginale. Na pewno do wymiany, ale na jaki?
Hamulce
Pród+Tył
Avid Single Digit 7
Klamki hamulcowe
Avid Speed Dial 7
Klocki
Clarks Gold
Booster
Gorilla + AC
Bagażniki
Tył
Tubus Cargo
Przód
Tubus Tara(niezamontowany)
Dodatkowo komplet sakw Ortlieb Plus
Błotniki
SKS
Jakby nie bolało,  to by każdy chciał.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Trek 930
« 25 Lip 2013, 13:52 »
bardzo fajny Ci wyszedł. Na bagaznik przedni masz otwory w widelcu?

gratuluję

Offline Mężczyzna wytumaje

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: Bognor Regis
  • Na forum od: 01.04.2013
    • slomianykapelusz.pl
Odp: Trek 930
« 25 Lip 2013, 13:54 »
Niestety, otworów w widelcu nie ma ;/ będę musiał zastosować obejmy.
Jakby nie bolało,  to by każdy chciał.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Trek 930
« 25 Lip 2013, 13:55 »
za wysoki chyba nie jesteś. tak się przyglądam to mam wrażenie że jest akurat na mnie...

Offline Mężczyzna wytumaje

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: Bognor Regis
  • Na forum od: 01.04.2013
    • slomianykapelusz.pl
Odp: Trek 930
« 25 Lip 2013, 14:02 »
Rama ma 18". Rower zrobiłem dla swojej dziewczyny, która ma 172cm i twierdzi że jest dla niej w sam raz ;)
Jakby nie bolało,  to by każdy chciał.

Offline EASYRIDER77

  • Wiadomości: 4847
  • Miasto: INOWROCŁAW
  • Na forum od: 27.07.2010
Odp: Trek 930
« 25 Lip 2013, 14:05 »
dobry chłop więc jesteś. Pojeździ taki rowerek. 17-18 cali ja używam dlatego mi tak podpasował też. Jeszcze raz gratuluję.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Trek 930
« 25 Lip 2013, 14:58 »
fajna rama, ponoć ta sama tylko z innym numerkiem co wyższe 950 i 970 ale głowy nie dam
osprzęt epokowo i klasowo szwarc mydło i powidło Poprzez brak spójności czy jakiejś koncepcji - mam wrażenie że wrzuciłeś co się nawinęło - tu nie moja bajka niestety

Offline Mężczyzna wytumaje

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: Bognor Regis
  • Na forum od: 01.04.2013
    • slomianykapelusz.pl
Odp: Trek 930
« 25 Lip 2013, 23:37 »
fajna rama, ponoć ta sama tylko z innym numerkiem co wyższe 950 i 970
Faktycznie, zbudowana jest z tej samej stali co wyższe modele- True Temper OX Comp II
osprzęt epokowo i klasowo szwarc mydło i powidło Poprzez brak spójności czy jakiejś koncepcji - mam wrażenie że wrzuciłeś co się nawinęło - tu nie moja bajka niestety
Jest to pierwszy rower jaki "zbudowałem". Dopiero się uczę. Jedyną koncepcją było stworzenie roweru wyprawowego. Użyte podzespoły były przeze mnie wybrane po przeczytaniu opinii innych forumowiczów.  Przykładem jest np. tylna przerzutka, którą Sam poleciłeś emes-owi, kiedy skłądał rower na "dzikie kraje".
Jakby nie bolało,  to by każdy chciał.

Offline Mężczyzna Daniel

  • turysta licznikowy
  • Wiadomości: 2777
  • Miasto: Augsburg
  • Na forum od: 16.03.2009
Odp: Trek 930
« 26 Lip 2013, 01:10 »
Skoliozie chodziło o to, że wymieszałeś podzespoły współczesne z tymi "z epoki", w dodatku takie XT jak  i Altus - rower pewnie będzie świetnie działał, ale nie jest "klasyczny", w części doboru części.
Wracam do jeżdżenia.

Offline skolioza

  • Wiadomości: 2559
  • Miasto: kraków
  • Na forum od: 01.04.2009
    • http://www.RetroMTB.pl
Odp: Trek 930
« 26 Lip 2013, 12:44 »
dokładnie - właśnie o mix współczesności i retro, o duże rozbieżności w klasie sprzętu
Inna rzecz, że techniczne oczywiście będzie rowerek działać (oby jak najlepiej i najdłużej), ja jednak wolę rowerki spójne ;)

Offline Mężczyzna wytumaje

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: Bognor Regis
  • Na forum od: 01.04.2013
    • slomianykapelusz.pl
Odp: Trek 930
« 26 Lip 2013, 23:03 »
 :) Altusa będe chciał wymienić, ale jeszcze nie wiem co będzie odpowiednie...
Jakby nie bolało,  to by każdy chciał.

Offline nowy

  • Wiadomości: 13
  • Miasto:
  • Na forum od: 28.04.2013
Odp: Trek 930
« 27 Lip 2013, 23:41 »
Cześć, złożyłeś piękny rower. Właśnie jestem na etapie składania roweru na takiej samej ramie (wcześniej miał być na ramie 970, ale szkoda mi jej do katowania), więc patrze na Twój projekt poprzez pryzmat swojego.
Zastanawiam się, dlaczego masz taki "bałagan" w napędzie. Ja wkładam komplet Deore 590. 9rz.
Dlaczego piasty xt, a nie maszynowe? Ja Novatec. Trwalsze i łatwiejsze w naprawie.
Dlaczego obręcze Mavic? Ja np. DH19 Chyba tańsze od Mavic i nie gorsze.
Dlaczego DT Chempion? Ja CN spoke. Tańsze, takie same parametry, dostępniejsze.
Siodełka Ci zazdroszczę. Mi już zabrakło kasy. Mam Authora Vector.

Offline Mężczyzna wytumaje

  • Wiadomości: 67
  • Miasto: Bognor Regis
  • Na forum od: 01.04.2013
    • slomianykapelusz.pl
Odp: Trek 930
« 28 Lip 2013, 16:29 »
hej ;)
napęd- chciałem koniecznie żeby było 8 biegów. Podobno jest trwalszy i łatwiej dostępne cześci np. w Azji, gdzie wybieram się w 2015.  łańcuch connex-a również sporo osób polecało właśnie ten ze względu na wytrzymałość. kaseta 11-34- przydatny na ostrych podjazdach. Tylna przerzutka XT m739- podobno jedna z lepszych jakie udało sie stworzyć.
Piasty XT- tutaj co osoba to inne zdanie, jedni chwalą maszynowe, inni tradycyjne. Do końca nie mogłem się zdecydować. Zobacze jak się sprawdzą. Może następne będa maszynowe.
Mavic- szukałem dt24, ale nigdzie ich nie było więc zakupiłem mavic z 2011 r za 139 zł.
Dt champion, akurat w serwisie gdzie składali mi koła mieli te szprychy, a że podobno sa dobre to sie zdecydowałem.
Rower jest pierwszym który składam, więc jest to jakiś eksperyment. Po pewnym czasie się okaże czy dobór części był odpowiedni
Jakby nie bolało,  to by każdy chciał.

Offline nowy

  • Wiadomości: 13
  • Miasto:
  • Na forum od: 28.04.2013
Odp: Trek 930
« 28 Lip 2013, 17:42 »
Wszystko jasne.
Na przyszłość, a myślę, że do 2015 może się przydać, polecam Ci/Wam człowieka od kół z Allegro. Człowiek ma spory wybór podzespołów na miejscu, jeśli czegoś nie ma, to kupi na zamówienie i złoży koła. Kupiłem u niego za BARDZO przyzwoite pieniądze (350 z przesyłką, poza Allegro) dh19/novatec/cn. Człowiek jest zarobiony, czasami trzeba trochę poczekać, ale warto. Poza tym jest bardzo miły...
nik Allegro bidziek
kontakt mail: bogdan/małpa/konto/pl

Co do szprych, na Twoim miejscu kupiłbym kilka na zapas. DT są bardzo dobre, ale trudno dostępne.

Offline Drzewo

  • Wiadomości: 1619
  • Miasto:
  • Na forum od: 16.09.2014
Odp: Trek 930
« 28 Lip 2013, 22:38 »
Ja Novatec. Trwalsze i łatwiejsze w naprawie.
Raz, że niesprawiedliwe generalizowanie (Novatec nie jedną piastę zrobił), dwa: mam i żałuję. Badziewie trochę tylko od shimano lepsze...

Wiem, że parę lat temu każdy de piasty ze względu na maszyny i cenę wychwalał pod niebiosa ale jest w tym sporo przesadyzmu.

Tagi:
 









Organizujemy










Partnerzy





Patronat




Objęliśmy patronat medialny nad wyprawami:











CDN ....
Mobilna wersja forum